Špela Oman (Avtor)

Povzetek

Prispevek predstavlja tematsko-motivno navezavo na obdobje baroka v Hiengovi tragikomediji Osvajalec, ki nastavlja ogledalo času svojega nastanka s pomočjo zgodovinskega okvira španskega osvajanja Mehike. Andrej Hieng evocira duha baroka z vrsto baročnih konvencij, od tem minljivosti, nestalnosti, ničevosti in utvare, prek baročnih topik, kot sta "življenje je sen" in "svet kot gledališče", do upodobitve za barok značilnih kontrastov, ki razodevajo napetosti in protislovja sveta v krizi.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenska dramatika;zgodovinska drama;barok;Osvajalec;1945-;Hieng;Andrej;1925-1999;"Osvajalec";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09-24Hieng A.:94(460:72)"15"
COBISS: 50879330 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 6
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: This paper analyses thematic reference to the Baroque era in Andrej Hieng's tragicomedy Osvajalec (The Conqueror) which holds up a mirror to the period of its creation by using the historical context of the Spanish conquest of Mexico. Hieng evokes the Baroque spirit through a series of Baroque conventions, ranging from themes of transience, inconstancy, vanity, illusion, and Baroque topics such as "life is a dream" and "the world as a stage", to the depiction of some characteristic Baroque contrasts that reveal the tensions and contradictions of a world in crisis.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;Slovene drama;historical drama;Baroque;1945-;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 207-214
ID: 19574812
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, komedija Roza Frana Celestina
, (vo kontekstot na tendenciite vo sovremenata slovenečka, balkanska i svetska literatura)