magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu se dotikamo področja barv, ki imajo lahko močan učinek na človeško telo in emocije. Že kot otroci uporabljamo barve tako v domačem okolju kot šoli. Po mnenju strokovnjakov, naj bi prav uporaba posameznih barv razodevala otrokovo emocionalno življenje. Pri tem je pomembno poudariti, da se barvno izražanje otrok skozi njihov razvoj spreminja, nadgrajuje, spreminja se otrokova uporaba in odnos do barv. Raziskave, ki so bile opravljene na tem področju, kažejo, da lahko prav na podlagi izbire barv potegnemo vzporednice z izražanjem osnovnih čustev. Tako smo v naši raziskavi s pomočjo prirejene ocenjevalne lestvice barv in različnih čustvenih stanj pri učencih v četrtem razredu preverjali povezovanje posameznih barv in čustev ter njihove priljubljene in nepriljubljene barve. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na spol in povprečje zaključnih ocen. Ugotovili smo, da učenci povezujejo pozitivna čustva s toplimi barvami in negativna čustva s hladnimi, pri tem še posebej prednjačijo deklice in učenci z višjim povprečjem zaključnih ocen. Na področju najljubše barve je v ospredju vijolična pri deklicah in modra pri dečkih. Črna je barva, ki je učenci ne marajo.
Ključne besede
barva;učinki barv;otroci;likovno izražanje;psihodiagnostična vrednost barv;srednje otroštvo;pozno otroštvo;čustva;magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2012 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[R. Kolar] |
UDK: |
37.015.31:73-053.5(043.2) |
COBISS: |
18921480
|
Št. ogledov: |
4016 |
Št. prenosov: |
543 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The link between colours and emotions with the fourth grade students |
Sekundarni povzetek: |
This master thesis desribes the field of colours, which can have a strong effect on human body and our emotions. Even as children we use colours at home and at school. According to experts, the use of different colours reveals the child's emotional life. It is important to emphasize that the colour expression of children changes and upgrades itself through their development. Children's attitude towards colours also changes. Researches, carried out in this area, indicate, that we can pull parallels between choices of colours and expressions of basic emotions. Our study was made using modified grading scale of colours and various emotional states of students in fourth grade to verify the link between emotions and colours, their popular and unpopular colours. We were interested in the existence of differences based on gender differences and average annual assessments. We have found out that students associate positive feelings with warm colors and negative emotions with cool ones, with the lead of girls and students with the highest mark average. Regarding favourite colours, purple stands out with girls and blue with boys. Black is the colour that the students dislike. |
Sekundarne ključne besede: |
colours;colour effects;artistic expression of children;psychodiagnostic value of colours;middle childhood;late childhood;emotions;master theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
164 f., [1] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;fundamentals of education;theory;policy etc;;the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;plastic arts;likovna umetnost (kiparstvo in umetna obrt); |
ID: |
19762 |