delo diplomskega projekta
Tina Gradišar (Avtor), Karin Širec (Mentor)

Povzetek

Startup podjetje, imenovano tudi zagonsko podjetje, je posebna oblika podjetja, ki je visoko inovativno, s potencialom za rast na globalnih trgih, relativno mlado in deluje v izjemno negotovih pogojih. Startup podjetja pozitivno vplivajo na gospodarsko rast in razvoj, ustvarjajo delovna mesta in prispevajo k inovacijam, vendar je stopnja preživetja tovrstnih podjetij izjemno nizka, zato smo se spraševali, kaj odločilno pripomore k uspehu startup podjetij. Z namenom, da bi razumeli dejavnike uspeha startup podjetij, smo proučevali notranje in zunanje dejavnike uspeha ter stanje startup ekosistema v Sloveniji. Notranji dejavniki uspeha startup podjetja so podjetniška ideja, poslovna priložnost, podjetnik, ustanovitveni tim, produkt in trženje. Zunanji dejavniki pa vključujejo družbeno okolje, podporne institucije, gospodarske razmere in financiranje. Ugotavljamo, da startup podjetniki odločilen pomen za uspeh svojega podjetja pripisujejo kombinaciji različnim dejavnikom. V fazi zagona kot ključne prepoznavajo notranje dejavnike uspeha, pri čemer na sam vrh pomembnosti uvrščajo ustanovitveni tim. Med zunanjimi dejavniki uspeha kot najpomembnejšega izpostavljajo financiranje. Startup podjetja delujejo znotraj startup ekosistema in se povezujejo z različnimi zasebnimi in javnimi deležniki le-tega. Na ta način lahko dostopajo do raznolike podpore. Startup ekosistem sestavljajo podjetniki, podporne organizacije, javne institucije in podjetniški procesi. Pomemben deležnik vsakega startup ekosistema je država, ki naj bi s svojimi vladnimi politikami zagotavljala ugodno poslovno okolje za nastajanje in delovanje startup podjetij. Raziskava je pokazala, da slovenski startup ekosistem ni optimalen. Kljub pozitivnim spremembam ostajajo nerešena vprašanja, ki otežujejo uspeh startup podjetij. Startup podjetniki so nezadovoljni s finančnimi spodbudami, težko dosegljivimi viri financiranja, visoko birokracijo in neučinkovitostjo zakonodaje. V zaključku opozarjamo na pomembnost vlaganja v startup podjetja, saj številne študije dokazujejo njihov velik pomen za gospodarstvo. Izhajajoč iz rezultatov raziskave predlagamo, da se oblikovalci vladnih politik bolj povežejo s startup podjetniki, da bi dobili celostno sliko izpostavljene problematike. Uspešne zgodbe startup podjetnikov dokazujejo, da je uspeh mogoče doseči. Z razumevanjem dejavnikov uspeha in učinkovito podporo startup podjetij bi bilo takšnih zgodb lahko še več.

Ključne besede

startup podjetje;dejavniki uspeha;startup ekosistem;podporno okolje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: T. Gradišar
UDK: 005.4
COBISS: 167565827 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 11
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Startup company key success factors
Sekundarni povzetek: Start-up company is a special form of company that is highly innovative, with potential for growth in global markets, relatively young and operating under extremely uncertain conditions. Startup companies have a positive impact on economic growth and development, create jobs and contribute to innovation, but the survival rate of such companies is extremely low, so we wondered what decisively contributes to the success of startup companies. In order to understand the success factors of startup companies, we studied the internal and external success factors and the state of the startup ecosystem in Slovenia. The internal success factors of a startup company are the business idea, business opportunity, entrepreneur, founding team, product and marketing. External factors, on the other hand, include the social environment, supporting institutions, economic conditions and financing. We find that startup entrepreneurs attribute decisive importance to the success of their company to a combination of various factors. In the start-up phase, they identify internal factors as key success factors, with the founding team at the very top of importance. Among the external factors of success, they highlight financing as the most important. Startup companies operate within the startup ecosystem and connect with various private and public stakeholders. In this way, they can access a variety of support. The startup ecosystem consists of entrepreneurs, support organizations, public institutions and entrepreneurial processes. An important stakeholder in any startup ecosystem is the state, which should ensure a favorable business environment for the creation and operation of startup companies with its government policies. The research showed that the Slovenian startup ecosystem is not optimal. Despite the positive changes, there are still unresolved issues that hinder the success of startup companies. Startup entrepreneurs are dissatisfied with financial incentives, hard-to-reach funding sources, high bureaucracy and inefficient legislation. In conclusion, we point out the importance of investing in startup companies, as numerous studies prove their great importance for the economy. Based on the results of the research, we suggest that government policymakers connect more closely with startup entrepreneurs in order to get a comprehensive picture of the highlighted issue. The success stories of startup entrepreneurs prove that success can be achieved, and with the understanding of success factors and effective support of startup companies, there could be more stories of this kind.
Sekundarne ključne besede: startup company;company success;internal and external success factors;startup ecosystem.;
Vrsta dela (COBISS): Delo diplomskega projekta/projektno delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: III, 52 str., 31 str. pril.
ID: 19835520