diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo - Projektno aplikativni program
Luka Slapničar (Avtor), Miha Brojan (Mentor)

Povzetek

Krilo letala je zasnovano tako, da omogoča letenje pri vseh fazah leta pri različnih pogojih. Krilo je najbolj optimalno samo pri enem pogoju letenja. Ker se pogoji leta vedno spreminjajo, bo letalo le redko letelo pri najbolj optimalni točki. Ena rešitev tega problema je preobrazno krilo, ki s spreminjanjem geometrije krila izboljša učinkovitost letala v vsaki fazi. V diplomskem delu smo naredili idejno zasnovo preobraznega krila s spreminjajočo ukrivljenostjo profila krila. Aerodinamične lastnosti preobraznega krila so bile izmerjene v vetrovniku pri različno preobraženih profilih krila, Reynoldsovih številih in vpadnih kotih. Primerjava podatkov med osnovnim profilom krila in vsemi profili krila prikazuje dvig maksimalnega koeficienta vzgona iz 1,09 na 1,52 in dvig aerodinamičnega izkoristka iz 5,76 na 6,9.

Ključne besede

diplomske naloge;preobrazno krilo;aeroprofil;aerodinamika;vetrovnik;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [L. Slapničar]
UDK: 629.7.025.4:533.6.07(043.2)
COBISS: 171187971 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 71
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Conceptual design and characterization of aerodynamic properties of a morphing wing
Sekundarni povzetek: The aircraft wing is designed in such a way, that it allows the aircraft to fly in all flight phases at different conditions. The wing is optimal at only one flight condition. Due to the changing flight conditions, the aircraft rarely flies at the most optimal point. One solution to this is morphing wing, which improves aircraft by altering wings geometry to accommodate changing flight conditions. During bachelor thesis, we created a conceptual design of a morphing wing, with variable camber. Aerodynamic properties of the morphing wing were measured in a wind tunnel at different morphed airfoil geometries, Reynolds numbers and angle of attacks. Comparison of data between baseline airfoil and all airfoils showed an increase of max. lift coefficient from 1,09 to 1,52 and lift to drag ratio from 5,76 to 6,9.
Sekundarne ključne besede: morphing wing;airfoil;aerodynamics;wind tunnel;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 2024-08-31
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za strojništvo
Strani: XX, 50 str.
ID: 19880170
Priporočena dela:
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo - Projektno aplikativni program
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo
, diplomsko delo (visokošolski strokovni študij - 1. stopnja)