diplomsko delo
Katja Ilc (Avtor), Bojan Hvala (Mentor), Samo Repolusk (Komentor)

Povzetek

Učna motivacija obsega vse, kar daje pobude za učenje, ga usmerja, mu določa intenzivnost, trajanje in kakovost (Marentič Požarnik, 2003, str. 184). Učna motivacija je lahko zunanja, ki se kaže na primer v oceni oziroma pohvali, ali notranja, ki se kaže v želji po razvoju lastnih sposobnosti. Cilj motiviranja je večje prevzemanje odgovornosti učencev za lastno znanje, skrb učitelja za kakovost pouka, večanje radovednosti in ustvarjalnosti učencev, spodbujanje pozitivnega odnosa do matematike in znanja nasploh. V diplomskem delu smo predstavili devet načinov motiviranja učencev pri pouku matematike s primeri. Ti načini so: izhajanje iz pomanjkljivega znanja učencev, opazovanje vzorcev, predstavitev izziva, matematični "triki", prikaz uporabnosti matematike, uporaba razvedrilnih nalog, pripovedovanje slikovitih zgodb, aktivno vključevanje učencev v utemeljevanje matematičnih zanimivosti ter uporaba didaktičnih modelov in gradiv. Pri predstavitvi načinov motiviranja smo izhajali iz predlogov v knjigi The Art of Motivating Students for Mathematics Instruction, avtorjev Alfreda Posamentiera in Stephena Krulika, dodali pa smo tudi nekaj lastnih primerov motivacijskih nalog. V zadnjem delu diplomskega dela smo pregledali en učbeniški komplet za srednjo šolo, pri čemer nas je zanimala vključenost predstavljenih motivacijskih pristopov v omenjenih učbenikih.

Ključne besede

matematika;pouk;učenci;motivacija;načini;tehnike;popularizacija;učne metode;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [K. Ilc]
UDK: 51(043.2)
COBISS: 19074312 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4464
Št. prenosov: 650
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: METHODS OF MOTIVATING STUDENTS IN THE MATHEMATICS CLASSROOM
Sekundarni povzetek: Motivation for learning involves everything that encourages and guides learning. It defines the intensity, the duration and the quality of learning (Marentič Požarnik, 2003, p. 184). The motivation for learning can either be an exterior one, which can be reflected through the grades or encouragement of the teacher, or an interior one, which can be manifested as a student's determination to develop own competencies. The aim of motivating is student's improved sense of responsibility for gaining knowledge, encouraging a positive attitude towards mathematics and knowledge in general. In the thesis we presented nine different approaches with examples of motivating a student in the mathematics class. These approaches are: indicating a void in student's knowledge, discovering a pattern, presenting a challenge, enticing a class with a "Gee-whiz" amazing mathematical results, indicating the usefulness of mathematics, using recreational mathematics, telling pertinent stories, involving students actively in justifying mathematical curiosities, and employing teacher-made or commercially prepared materials. We mainly drew on the book The Art of Motivating Students for Mathematics Instruction by Alfred Posamentier and Stephen Krulik for the presentation of the motivating approaches, but we also added some of our own motivational examples. The last part of the thesis was dedicated to a mathematics textbook set for secondary schools, where we focused on the analysis of integration of different motivational approaches.
Sekundarne ključne besede: mathematics instruction;motivational techniques;motivating learning;popularization of mathematics;teaching methods;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo
Strani: 51 f.
Ključne besede (UDK): mathematics;natural sciences;naravoslovne vede;matematika;mathematics;matematika;
ID: 19882
Priporočena dela:
, Visiting Assistant Professor, 1.10.-31.12.2008, Ohio State University, Columbus, Ohio, USA