diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Nina Bolčina (Avtor), Igor Areh (Mentor)

Povzetek

V današnjem hitro spreminjajočem se času smo priče visoki dinamiki življenja, kjer si želimo v čim večjem obsegu izpolniti svoje želje in potrebe. Včasih način uresničevanja seže preko meja primernega, vse do nasilnega ravnanja. Iz takšnega načina življenja mladina črpa in povzema vzorce vedenja ter se v vse večji meri poslužuje ravnanj, ki sovpadajo s kriteriji medvrstniškega nasilja. Glede na dinamičnost razvoja družbe in novih izzivov dobiva tudi medvrstniško nasilje nove razsežnosti. Zaradi narave omenjenega pojava in pomembnosti vloge preventivnega delovanja v tej smeri je ključnega pomena, da imamo najprej jasno in neposredno sliko o mladostnikih in njihovem splošnem poznavanju medvrstniškega nasilja. Omenjeno se jim lahko dogaja, pa ne vedo, da to ni v skladu s primernim vedenjem, ali se znajdejo v medvrstniško nasilni situaciji in ne vedo kako odreagirati na način, s katerim bi preprečili morebitno ponavljanje nadaljnjih incidentov. V okviru diplomskega dela smo se zato preko anketnega vprašalnika, razdeljenega med srednješolce, osredotočili na njihovo splošno ozaveščenost o medvrstniškem nasilju. Posledice lahko obremenjujejo posameznika skozi celotno življenje, zato smo pozornost posvetili identifikaciji posledic in njihovega vpliva na mladostnika. Na podlagi ambiciozne in tekmovalne družbene klime smo ugotavljali možno povezavo z naraščanjem pojava medvrstniškega nasilja. Poleg pridobitve realne situacije iz izkušenj srednješolcev je vse cilje raziskave spremljala tudi možnost prepoznave izvajanja ali doživljanja medvrstniškega nasilja med anketiranci samimi. Ugotovitve kažejo na razmeroma nizko stopnjo ozaveščenosti o tovrstnem pojavu. Poleg tega smo ugotovili kompatibilnost teoretičnih temeljev in odgovorov anketirancev o škodljivosti posledic za duševno zdravje ter kompetitivno družbeno okolje kot okolje s pogostejšimi situacijami medvrstniškega nasilja.

Ključne besede

medvrstniško nasilje;adolescenti;Vipavska dolina;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FVV - Fakulteta za varnostne vede
Založnik: [N. Bolčina]
UDK: 316.62-053.5(043.2)
COBISS: 165783811 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 40
Št. prenosov: 10
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Peer violence among high school students in Vipava valley
Sekundarni povzetek: In today's fast-paced world, we are witnessing a highly dynamic life, where we want to fulfil our wants and needs as much as possible. Sometimes the way in which these are fulfilled goes beyond the boundaries of what is appropriate, even to the point of violence. Young people draw and reproduce patterns of behaviour from such lifestyles and increasingly engage in behaviours that fit the criteria of peer violence. Given the dynamics of societal development and new challenges, peer violence is also taking on new dimensions. Given the nature of this phenomenon and the importance of the role of preventive action in this regard, it is crucial to first have a clear and direct picture of adolescents and their general knowledge of peer violence. They may be experiencing what is happening to them and not know that this is not appropriate behaviour, or they may be in a situation of peer violence and not know how to react in a way that would prevent further incidents from happening. In the framework of the thesis, we therefore focused on their general awareness of peer violence through a questionnaire distributed among secondary school students. The consequences can affect individuals throughout their lives, so we focused on identifying the consequences and their impact on adolescents. Based on an ambitious and competitive social climate, we could identify a possible link with the rise in peer violence. In addition to obtaining a real picture from the experience of secondary school pupils, all the objectives of the research were accompanied by potential identifying of the perpetration or experience of peer violence among the respondents themselves. The findings show a relatively low level of awareness of this phenomenon. In addition, we found a compatibility between the theoretical underpinnings and the respondents' answers on the harmful effects on mental health and the competitive social environment as a setting with more frequent situations of peer violence.
Sekundarne ključne besede: Mladina in nasilje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Strani: VIII f., [51] str.
ID: 19993759
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
, magistrsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost