Nevenka Gričar (Avtor), David Gosar (Avtor)

Povzetek

Za otroke z motnjo avtističnega spektra so poleg težav na področju socialne komunikacije ter nefleksibilnega vedenja značilne težave pri odzivanju na senzorne prilive. Naš namen je bil oceniti občutljivost Vprašalnika o otrokovi predelavi senzornih prilivov za prepoznavanje posebnosti senzorne predelave pri otrocih z motnjo avtističnega spektra. Na podlagi odgovorov 108 staršev nevrotipičnih otrok in 27 otrok z motnjo avtističnega spektra (3–10 let) smo ugotovili, da vprašalnik med skupinama dobro razlikuje. Vprašalnik lahko uporabljajo strokovnjaki s področja zdravstva, šolstva ali socialnega varstva in je novost na področju prepoznavanja motnje senzorne predelave v Sloveniji. Pridobljene informacije pomagajo načrtovati podporo otroku s senzornimi izzivi.

Ključne besede

senzorna integracija;ocenjevanje;motnja senzorne predelave;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
UDK: 616.896:796.012.1
COBISS: 165548547 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Št. ogledov: 17
Št. prenosov: 4
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Utility of the Questionnaire on children’s processing of sensory input in children with autism spectrum disorder
Sekundarni povzetek: Utility of the Questionnaire on Children’s Processing of Sensory Input in Children with Autism Spectrum Disorder In addition to difficulties with social communication and behaviour flexibility, children with autism spectrum disorder (ASD) often experience difficulty responding to sensory input. Our aim was to assess the sensitivity of the Questionnaire on Children’s Processing of Sensory Input to sensory issues experienced by children with ASD. Based on the responses of 108 parents of neurotypical children and 27 parents of children with ASD (3 to 10 years), we found that the questionnaire differentiated well between the groups. The questionnaire may be used by health, education or social services professionals and represents a novel tool for recognizing sensory processing difficulties in children. Information gained from it can help plan additional supports for children with sensory challenges.
Sekundarne ključne besede: sensory integration;assessment;sensory processing disorder;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 295-313
Letnik: ǂLetn. ǂ16
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: 2023
DOI: 10.18690/rei.16.3.3088
ID: 19999858