diplomsko delo
Nuša Zupanc (Avtor), Blaž Zmazek (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo poskušali najti zmagovalne strategije namizne igre Pylos. Pomagali smo si s teorijo iger, in to povezali z nekaj znanja o teoriji grafov. Prvo in drugo poglavje diplomskega dela obravnava teorijo iger. Seznanili smo se z nastankom in razvojem teorije iger, omenili znane matematike in njihove prispevke k omenjeni teoriji. Spoznali smo osnovne pojme in predpostavke teorije iger, in tako s primeri iskali zmagovalne strategije v normalni in ekstenzivni obliki iger. V tretjem in četrtem poglavju smo se seznanili z osnovnimi pravili igre Pylos in poskušali idejo prvih dveh poglavij prenesti na proučevanje naše igre. Kljub razčlenitvi igre na različne težavnosti in celo na ploščo manjše dimenzije, smo ugotovili, da je za proučevanje potrebno več znanja s področja računalništva. Podobno kot pri igri šah ima igra Pylos ogromno možnosti za preučevanje. Preiskovanje igre je najlažje izvesti s pomočjo algoritmov minimax in podobnih, ki jih izvaja računalnik. Zaradi obširnosti takšnih preiskovalnih dreves smo tako zapisali nekaj idej o zmagovalnih strategijah.

Ključne besede

teorija iger;matrične igre;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [N. Zupanc]
UDK: 51(043.2)
COBISS: 19241480 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2384
Št. prenosov: 202
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: PYLOS
Sekundarni povzetek: The first two chapters study game theory. We took a look through the history and got to know mathematician that were active in this field. We analyzed basic concepts of game theory through examples and definitions. In other two chapters of diploma we introduced game Pylos. In the description of the game we used knowledge from the first two chapters of diploma. With game analysis in different situations we determined that we don't have enough knowledge about computer science and artificial inteligence. This is the only rational way to find solutions in game Pylos. Minimax algorithm with alphabeta pruning is the best approach to this game. This technique works on a fast-enough computers. The algorithm can look far enough ahead to play a very good game. The important thing to keep in mind, is that this is nothing like human thought. When we learn how human thinking works and create computers that uses those techniques to play such games, we will be onto something.
Sekundarne ključne besede: Game theory;gaames in normal form;games in extensive forms;game Pylos.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo
Strani: 68 f.
Ključne besede (UDK): mathematics;natural sciences;naravoslovne vede;matematika;mathematics;matematika;
ID: 20056
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, ni podatka o podnaslovu
, Visiting Assistant Professor, 1.10.-31.12.2008, Ohio State University, Columbus, Ohio, USA
, Seminar on algebraic combinatorics, Ben-Gurion University of the Negev, Beer Sheva, Israel, June 25, 2008
, študijsko gradivo