Povzetek

Cestne povezave morajo biti odporne proti podnebnim in prometnim obremenitvam, intervali vzdrževanja asfaltnih vozišč pa čim daljši. Zato naftna industrija razvija vedno bolj odporne bitumne za cestogradnjo, hkrati pa se uveljavljajo nove pre- iskave, s katerimi lahko obnašanje bitumnom celovito ovrednotimo. Za karakterizacijo s polimeri modificiranih bitumnov (PmB) osnovne preiskave trdote in zmehčišča, ki se že dolga leta uporabljajo, ne zadoščajo. Zato se določajo tudi reolo- ške karakteristike. Za karakterizacijo se uporablja dinamični strižni reometer, s katerim v kontroliranih pogojih napetosti in deformacij na majhnih vzorcih bitumna določamo viskoelastične in plastične lastnosti vzorcev bitumna. V prispevku so prikazani rezultati osnovnih in reoloških preiskav s polimeri modificiranih bitumnov različnih trdnostnih razredov, ki se uporabljajo v slovenskem prostoru.

Ključne besede

s polimeri modificiran bitumen;reologija;DSR;MSCRT;odprti dostop;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: ZAG - Zavod za gradbeništvo Slovenije
Založnik: Zveza društev gradbenih inženirjev in tehnikov Slovenije
UDK: 624.042.7:69(497.1)(497.4)
COBISS: 61467139 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0017-2774
Št. ogledov: 8
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Characterization of polymermodified bitumens with rheological tests
Sekundarni povzetek: Roads and road asphalt pavements must be resistant to climatic and traffic loads, and maintenance intervals must be as long as possible. Therefore, the oil industry is developing increasingly resistant bitumens for road construction, and at the same time new investigations are being introduced with which we can comprehensively evaluate the behaviour of bitumen. For the characterization of polymer-modified bitumens (PmB), simple investigations, such as softening point and bitumen penetration, which have been used for many years, are not sufficient. For this reason, rheological characteristics should also be determined. A dynamic shear rheometer device is used for bitumen characterization. Viscoelastic and plastic properties of the bitumens are determined on small samples under controlled conditions of stress and deformation. The paper presents the results of traditional as well as rheological tests of polymer-modified bitumens of different strength classes.
Sekundarne ključne besede: polymer-modified bitumen,;rheology;DSR;MSCRT;open access;
Strani: str. 42-50
Zvezek: ǂLetn. ǂ70
Čas izdaje: mar. 2021
ID: 21439538