magistrsko delo
Daniel Horvat (Avtor), Jožef Predan (Mentor), Marko Kegl (Mentor), Damir Skuhala (Komentor)

Povzetek

Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.

Ključne besede

topološka optimizacija;metoda končnih elementov;numerična simulacija;sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti;CAESS ProTOp;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [D. Horvat]
UDK: 519.6:621.313.82(043.2)
COBISS: 192019715 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 54
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Topology Optimization of Rotor Lamination for Synchronous Motor with Interior Permanent Magnets
Sekundarni povzetek: The development of modern traction motors for electric vehicles presents new challenges in the field of transportation. The need to achieve high speeds, torque, and power while ensuring prolonged operation has led to the use of synchronous motors with interior permanent magnets. The master’s thesis describes the process of topology optimization of rotor lamination for the mentioned type of electric motors, which was conducted in the program named CAESS ProTOp. The most stress-critical areas of rotor lamination are pocket bridges, which must retain the magnets during rotation and ensure mechanical stability of the rotor. At the same time, they must be thin enough to achieve necessary electromagnetic characteristics of the motor. Through topology optimization, an optimal shape of the bridges and a reduced mass of rotor lamination were obtained. Using numerical simulations in ANSYS, results from the topology optimization process were compared with the initial manually optimized shape of rotor lamination. The findings indicate that with the optimal shape of thinner bridges, stress and equivalent plastic strain in critical areas are reduced. Introduction of modern optimization methods in development stages may replace the process of manual searching for optimal shapes and enable new advancements in the field of traction motors for electric vehicles.
Sekundarne ključne besede: topology optimization;finite element method;numerical simulation;synchronous motor with interior permanent magnets;CAESS ProTOp;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Konec prepovedi (OpenAIRE): 2026-06-01
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo, Konstrukterstvo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVI, 91 f. ))
ID: 23086381