magistrsko delo

Povzetek

V magistrskem delu z naslovom "Vedenje vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob agresivnem vedenju in konfliktnih situacijah, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami" je predstavljena raziskava o soočanju in vedenju vzgojiteljev oz. vzgojiteljic ob pojavu agresivnega vedenja in konfliktnih situacijah z otroki s posebnimi potrebami v njihovi ustanovi. V teoretičnem delu sta opisana pojma konflikt in agresija ter vzroki za nastanek konflikta in agresivnega vedenja pri otrocih. Opredeljeni so tudi vloga vzgojiteljev oz. vzgojiteljic in njihovi odzivi na predstavljena pojma. V nadaljevanju so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami in delo v razvojnem oddelku. V zaključku se osredotočimo predvsem na strategije reševanja agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Empirični del prikazuje odgovore vzgojiteljic iz rednih in razvojnih oddelkov, ki smo jih pridobili v kvalitativni raziskavi s pomočjo pol strukturiranega intervjuja. Vzgojiteljice so odgovarjale na vprašanja, vezana na konflikt in agresivno vedenje ter spoprijemanje s tem problemom. Pri tem smo pozornost usmerili v vzroke nastanka konflikta in strategije reševanja konflikta ter agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Ugotovili smo, da so najpogostejši vzrok konflikta igrače, saj težave nastajajo pri njihovem posojanju. Vzgojiteljice kot vzrok navedejo tudi komunikacijske omejitve otrok s posebnimi potrebami, senzorno občutljivost, socialne težave in težave pri samoregulaciji čustev. Rezultati kažejo, da vzgojiteljice uporabljajo različne strategije za obvladovanje konfliktnih situacij in posledično agresivnega vedenja pri otrocih s posebnimi potrebami. Med najpogosteje uporabljenimi strategijami so individualiziran pristop, pogovor, uporaba različnih socialnih iger, pozitivno ojačevanje in "trening" doslednosti pri postavljanju pravil ter mej. Glede na ugotovitve sta za uspešno obravnavo konfliktov pri otrocih s posebnimi potrebami ključna razumevanje specifičnih vzrokov in individualen pristop k vsakemu otroku, saj se lahko njegove potrebe in izzivi razlikujejo. Pomembna je tudi prilagojena uporaba strategij, ki lahko pozitivno vplivajo na razvoj pozitivnih odnosov in varnega okolja za vse otroke v skupini.

Ključne besede

magistrska dela;otroci s posebnimi potrebami;konfliktne situacije;agresivno vedenje;agresija;reševanje konfliktov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [Š. Korošec]
UDK: 373.2.015.3:376(043.2)
COBISS: 192621315 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 13
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Preschool teacher's responses to aggressive behavior and conflict situations involving children with special needs.
Sekundarni povzetek: This master's thesis presents a study on how pre-school teachers deal with aggressive behaviour and how they respond to conflict situations involving children with special needs in the institution where they are working. The theoretical part describes the concepts of conflict and aggression, identifies the causes of conflict and aggressive behaviour in children and outlines the role of educators as well as their reactions to these concepts. It continues by describing children with special needs and the work in kindergarten special education units, focusing on strategies for dealing with aggressive behaviour in children with special needs. The empirical part presents the responses by regular and special education pre-school teachers, which were obtained in a qualitative study through semi-structured interviews. The interview questions elicited answers related to conflict and aggressive behaviour and how the teachers handle these problems. The focus was on the causes and on strategies for dealing with conflict and aggressive behaviour in children with special needs. Our study identified toys as the most frequent cause of conflict, as children frequently fought over them. Other frequently identified difficulties were limitations when communicating with children with special needs, their sensory processing sensitivity, challenges related to social interaction, and difficulties in self-regulation of emotions. The results show that pre-school teachers used different strategies to manage conflict situations and aggressive behaviour arising from them. These most frequently included an individualised approach, conversation, the use of different social games, positive reinforcement, and a "training" in consistency when setting rules and boundaries. According to our findings, understanding of the specific causes of conflict situations involving children with special needs and deciding on an individualised approach is key to successfully conflict resolution, as the children's needs and challenges differ. It is also important to use tailored strategies that can reinforce the development of positive relationships, thus creating safe environments for all children in the group.
Sekundarne ključne besede: master theses;children with special needs;conflict situations;aggressive behaviour;aggression;conflict resolution;Vzgojitelji predšolskih otrok;Predšolska vzgoja;Otroci s posebnimi potrebami;Agresivnost;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 62 str.))
ID: 23114677