magistrsko delo
Ana Pirnat (Avtor), Helena Korošec (Mentor), Mateja Dagarin Fojkar (Komentor)

Povzetek

Poučevanje tujega jezika je čedalje bolj pomembno. Zato se starši za izbiro učenja angleščine večinsko odločijo že v prvem razredu, v katerem je predmet angleščina neobvezni izbirni predmet. Ob začetku učenja tujega jezika pa je najbolj pomembno, da je jezik učencem predstavljen na zabaven, zanimiv način, in da učenci razvijejo pozitiven odnos do jezika. Učitelj ima pomembno vlogo pri motivaciji in izbiri motivacijskih sredstev pri poučevanju tujega jezika. Učenca morajo snov in učni pristopi zanimati in motivirati za nadaljnje usvajanje jezika, poleg tega pa ga spodbujati k interakciji z drugimi. Kot posrednik v komunikaciji in spodbuda za izražanje v tujem jeziku je odlično sredstvo lutka, ki je učencem blizu, saj s svojimi lingvističnimi, odnosnimi in animacijskimi potenciali dopušča prostor za domišljijo in igro. Lutka poveča motivacijo in spodbuja medosebno interakcijo, kar pa poveča komunikativno kompetenco, ki je ena izmed glavnih kompetenc pri usvajanju tujega jezika. Lutko lahko uporabimo ob uprizarjanju in pripovedovanju zgodb, kar je ena izmed tradicionalnih metod pri uporabi jezika v razredu. Lutka in zgodba poskrbita za aktivno vlogo učencev pri pouku. Ob uprizarjanju zgodb učenci neposredno sodelujejo in raziskujejo avtentično rabo tujega jezika. V raziskavi, katere glavni cilj je bil spodbuditi aktivno sodelovanje učencev pri pouku in povečati zanimanje za učenje tujega jezika, so sodelovali učenci 1. razreda OŠ in njihova učiteljica. Raziskava je potekala 10 učnih ur, pri čemer so bile tri šolske ure namenjene opazovanju, sedem šolskih ur pa poučevanju z vpeljano spremembo. Potekala je v maju in juniju 2022 ter pokazala, da je uporaba lutke ob pripovedovanju zgodb pri prvošolcih pri poučevanju angleščine pozitivno vplivala tako na motivacijo kot tudi na njihovo aktivno sodelovanje pri pouku in veselje do učenja angleščine. Učenci so z veseljem prihajali na ure angleščine in ustvarjali lutke ter se z njimi igrali. Pri urah z lutkami je bila pri učencih vidno opažena tudi povečana uporaba angleškega jezika in besedišča. Raziskava s svojimi rezultati prispeva k razumevanju pomembnosti uporabe lutk ob posredovanju zgodb oz. k metodam poučevanja angleščine v prvem triletju. Rezultati raziskave kažejo, da je bil glavni cilj dosežen – spremenjen pristop je uspešno spodbudil aktivnejše sodelovanje učencev pri pouku in njihovo zanimanje za učenje angleščine.

Ključne besede

aktivno učenje;lutka;motivacija;pripovedovanje zgodb;zgodnje učenje tujega jezika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Pirnat]
UDK: 792.97(043.2)
COBISS: 191718147 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 21
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Use of puppets for storytelling in grade 1 primary school English classes
Sekundarni povzetek: Learning a foreign language is becoming increasingly important. Therefore, parents mostly choose to start English language instruction in the first grade, where English is an optional subject. When beginning to learn a foreign language, it is crucial that the language is presented to students in a fun and interesting way, and that students develop a positive attitude towards the language. The teacher plays a significant role in motivating students and selecting motivational resources for foreign language instruction. The content and teaching approaches should interest and motivate students for further language acquisition, while also encouraging interaction with others. As a mediator in communication and a stimulus for expressing oneself in a foreign language, a puppet is an excellent tool that is relatable to students. With its linguistic, relational, and animation potentials, a puppet allows space for imagination and play. The puppet increases motivation and encourages interpersonal interaction, which enhances communicative competence, a key skill in foreign language acquisition. A puppet can be used in storytelling and dramatization, which are traditional methods of language use in the classroom. The puppet and the story facilitate active student participation in the lesson. Through storytelling, students engage directly and explore the authentic use of the foreign language. A study was conducted with first-grade primary school students and their teacher. The research took place over 10 instructional hours, with 3 school hours dedicated to observation and 7 school hours to teaching with the introduced change. The study was conducted in May and June 2022. The research showed that using a puppet during storytelling positively influenced the motivation of first-grade students and their active participation in English lessons, as well as their enjoyment of learning the language. The students eagerly attended their English classes, created puppets, and played with them. It was also observed that the use of the English language and vocabulary increased during puppet lessons. The study's results contribute to understanding the importance of using puppets in storytelling and teaching methods for English language instruction in the early years of primary school. The results of the research indicate that the main objective was achieved - the altered approach successfully encouraged students' active participation in class and their interest in learning English.
Sekundarne ključne besede: active learning;puppet;motivation;storytelling;early foreign language learning;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Angleščina;Lutke;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (104 str.))
ID: 23367335