diplomsko delo
Anej Krajnc (Avtor), Zlatko Nedelko (Mentor)

Povzetek

Poglobili smo se v različne sloge vodenja tako v Sloveniji kot tudi v ZDA. Spoznali smo nove informacije o različnih pristopih k vodenju, komunikaciji in motivaciji zaposlenih. Prav tako smo natančno preučili in primerjali kulturi obeh držav, vključno z njihovimi poslovnimi običaji. Naše ugotovitve nakazujejo, da so ZDA in Slovenija v številnih pogledih podobni, vendar obstajajo tudi nekatere razlike. Na primer, opazili smo različne sloge vodenja, pri čemer je avtokratski stil vodenja bolj razširjen v Sloveniji, medtem ko so v ZDA bolj naklonjeni demokratičnemu pristopu. Razlike se kažejo tudi v načinu komunikacije, kjer je v ZDA poudarek na učinkoviti komunikaciji za dosego ciljev, medtem ko je v Sloveniji več poudarka na osebnem vidiku komunikacije. Ameriška podjetja se bolj osredotočajo na prilagajanje motivacijskih sistemov posameznim potrebam zaposlenih in spodbujajo večjo individualizacijo, medtem ko so v Sloveniji motivacijski sistemi pogosteje usmerjeni na splošne standarde in pravila. Organizacijska kultura v ZDA je bolj odprta, inovativna in agilna v primerjavi s slovenskimi podjetji, ki so pogosto bolj hierarhična in tradicionalna. Glede poslovnih običajev je opaziti, da so urejena poslovna oblačila prisotna v obeh državah, vendar še vedno obstajajo razlike v načinu pozdravljanja in uporabi imen ter vikanju in tikanju. Naša manjša velikost nas ločuje od dosežkov, ki jih vidimo v večjih državah. Za doseganje večje konkurenčnosti bi morali povečati inovacije, digitalizacijo, izobraževanje in globalno prisotnost. Čeprav je to izzivno, že majhni koraki lahko pripomorejo k večjemu uspehu in prepoznavnosti. V naši nalogi smo dodali tudi tabelo za primerjavo, ki zajema vse teoretično obravnavane vidike. Ta tabela bi lahko bila koristna za vsakogar, ki se pripravlja na poslovno pot v ZDA, saj lahko iz nje izve, kaj pričakovati na tistem trgu. Čeprav smo si podobni, je priprava na sodelovanje s tujimi poslovnimi partnerji ključna za uspeh.

Ključne besede

stili vodenja;komunikacija;motivacija;poslovni običaji;medkulturne razlike;Slovenija;ZDA;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: A. Krajnc
UDK: 005:316.72
COBISS: 201197315 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 18
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Leadership styles, culture and business customs - comparison of Slovenia and USA
Sekundarni povzetek: We delved into different management styles both in Slovenia and in the USA. We learned new information about different approaches to management, communication and employee motivation. We also closely examined and compared the cultures of the two countries, including their business customs. Our findings show that the USA and Slovenia are similar in many respects, but also have some differences. For example, we observed different styles of leadership, whereby the autocratic style of leadership is more widespread in Slovenia, while in the USA they are more in favor of a democratic approach. Differences can also be seen in the way of communication, where in the USA the measure is on effective communication to achieve goals, while in Slovenia there is more usefulness on the personal aspect of communication. The American company focuses more on adapting motivational systems to the individual needs of employees and encourages greater individualization, while in Slovenia, motivational systems are more often focused on general standards and rules. The organizational culture in the USA is more open, innovative and agile compared to Slovenian companies, which are often more hierarchical and traditional. In terms of business customs, it can be seen that such neat business clothes are present in both countries, but there are still differences in the way of greeting and use of names and shouting and ticking. Our smaller size separates us from the achievements seen in larger countries. To achieve greater competitiveness, we should increase innovation, digitization, education and global presence. although this is a challenge, even small steps can contribute to greater success and recognition. In our assignment, we have also added a table for comparison, which covers all theoretically discussed aspects. This chart could be useful for anyone preparing for a business trip to the US, as they can learn what to expect in that market. although we are similar, being ready to cooperate with foreign business partners is the key to success.
Sekundarne ključne besede: Leadership styles;Slovenia;USA;power;responsibility;communication;motivation;culture;business customs;business etiquette.;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF ([63] str.))
ID: 23439762