Smiljana Gartner (Avtor), Marjan Krašna (Avtor)

Povzetek

Pokovidno obdobje je razvoj in uporabo umetne inteligence (UI) pospešilo v različnih oblikah in na različne načine. Spremembe se ne dogajajo samo v industriji, temveč je vse večja želja ali zahteva, da se vpelje tudi v izobraževanje. Toda digitalna pismenost vseh deležnikov v izobraževanju mora vključevati zraven vedenja in veščin tudi etiko. V članku predstavimo etične kodekse, povezane z umetno inteligenco, nato analiziramo štiri osnovne gradnike področja etike UI v izobraževanju (avtonomnost, zasebnost, zaupanje in odgovornost), saj je razumevanje konceptov pogoj za delovanje v skladu z njimi in za njihovo uporabo UI v izobraževanju.

Ključne besede

etika;umetna inteligenca;izobraževanje;kodeksi;odnos;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
UDK: [17:004.89]:37
COBISS: 158599683 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Št. ogledov: 21
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Ethics of artificial intelligence in education
Sekundarni povzetek: The post-COVID period drastically accelerated the development and increased use of artificial intelligence. These changes have not been limited to industry but have begun to be introduced into education. The digital literacy of all involved in education must also incorporate ethical considerations related to the application of AI in education. The article presents the ethical codes of AI and analyse the four basic building blocks of an ethical attitude towards AI in education (autonomy, privacy, trust and responsibility). Understanding the concepts of AI and their ethical implications is a condition for acting in accordance with them and for their introduction in education.
Sekundarne ključne besede: ethics;artificial inteligence;education;codes;attitude;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 221-235
Letnik: ǂLetn. ǂ16
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: jun. 2023
DOI: 10.18690/rei.16.2.2864
ID: 23914076
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, magistrska naloga