magistrsko delo
Miha Kadiš (Avtor), Darko Hercog (Mentor), Tone Lerher (Komentor)

Povzetek

V zaključnem delu smo raziskali možnosti uporabe simulatorja vožnje za potrebe daljinskega vodenja vozil po omrežju 5G. Razvili smo fizični prototip simulatorja, ki simulira premikanje vozila v vseh šestih smereh. Vgrajeni sistem zvočnikov v sedežu imitira vibracije, ki so posledica cestišča in motorja vozila, za upravljanje vozila pa se uporabljajo volan, stopalke, menjalnik in ostale obvolanske kontrole realnih dimenzij, ki po funkcionalnosti delujejo primerljivo s kontrolami v pravem vozilu. V sklopu raziskave smo opravili preverjanje dveh različnih vidikov uporabnosti simulatorjev za vodenje vozil na daljavo, in sicer (prvič) ugotavljali smo primerno hitrost in zakasnitev pri upravljanju vozila po omrežju 5G ter (drugič) izvedli anketo o primerljivosti uporabe simulatorja z realnim vozilom, ki so jo izpolnili profesionalni vozniki tovornih vozil. V sklopu raziskave smo potrdili, da je omrežje 5G tako po hitrosti kot tudi zakasnitvi primerno za namene vodenja vozil na daljavo. Prav tako so rezultati ankete potrdili realno primerljivost simulatorja s pravimi vozili.

Ključne besede

daljinsko vodena vozila;avtonomna vozila;simulator vožnje;5G omrežje;zakasnitev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FL - Fakulteta za logistiko
Založnik: [M. Kadiš]
UDK: 004.383.4:629.3(043.2)
COBISS: 216611075 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Development of a driving simulator prototype for remote control of vehicles via 5G network
Sekundarni povzetek: The thesis focuses on the possibilities of using a driving simulator to remotely control vehicles over a 5G network. A physical prototype simulator that simulates vehicle movement in all six directions was developed. The built-in speaker system in the car seat imitates the vibrations caused by the road and the vehicle's engine, while the steering wheel, pedals, gearshift and other steering wheel controls are used to control the vehicle, with functionality comparable to that of a real vehicle. As part of the research, two different aspects of the usability of remote driving simulators were tested, namely (one) to determine the appropriate speed and latency for controlling a vehicle over a 5G network, and (two) to conduct a survey of professional truck drivers on the comparability of using the simulator with a real vehicle. The thesis confirms that the 5G network is suitable for remote vehicle management purposes, both in terms of speed and latency. The results of the survey also confirmed the realistic comparability of the simulator with real vehicles.
Sekundarne ključne besede: remotely controlled vehicles;autonomous vehicles;driving simulator;5G network;latency;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za logistiko
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XV, 69 str., 19. str. pril.))
ID: 24179430
Priporočena dela:
, ǂan ǂobjective method for assessment of motion sickness in simulated driving environments
, ni podatka o podnaslovu
, magistrsko delo