Vanesa Matajc (Avtor)

Povzetek

Sodobna slovenska kratka pripovedna proza (2000-2004) se v prevladujoči zvrsti moderne short story odmika od navidezne kavzalitete, značilne za poejevsko kratko zgodbo. Nadomešča jo z osrednjo epizacijsko strategijo okrepljene dialoške situacije, ki sicer ohranja relativni red zgodbe (Forsterjeve story), vendar zaradi svoje osrednje teme deformirane komunikacije izgubi kavzalitetni princip zgradbe (Forsterjeve plot). Na ta način ponavlja eksistencialno izkušnjo nemoči in slutnjo absurda brez možnosti razpleta.

Ključne besede

slovenska književnost;kratka proza;21.st.;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09-32"2000/2004"
COBISS: 33207650 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 48
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Contemporary Slovene short prose (2000-2004), in which the modern short story prevails, has moved away from the surface causality characteristic of the Poe-esque short story. It replaces it with an 'epicisation' strategy of strengthened dialogue situations thar retain the relative order of the story (Forster's story), but because of their central theme of distorted communication lose the causal principle of construction (Forster's plot). Thus, there is a repetition of the existential experience of powerlessness and presentiments of the absurd with no possibility of resolution.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;short prose;21st cent.;
Strani: Str. 361-373
ID: 24298712
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, (Vinko Möderndorfer, Ana Schnabl, Andrej Blatnik)