magistrsko delo
Povzetek
Pričujoče magistrsko delo obravnava glasbeno pravljico kot didaktično sredstvo aktivne glasbene komunikacije in se osredotoča predvsem na 2. in 3. vzgojno-izobraževalno obdobje. Razdeljeno je na dva dela - teoretičnega in praktičnega. Teoretični del predstavi pomen aktivne glasbene komunikacije pri pouku glasbene umetnosti v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju, ki je temeljna za celostni pristop na kognitivnem, afektivno-socialnem in psihomotoričnem področju in predvsem za ustvarjalno mišljenje in domišljijo, ki je pri današnjih mladostnikih primanjkuje, vendar je temeljna komponenta za delovanje v modernem svetu. Teoretični del predstavi načela poučevanja glasbene umetnosti za razvoj ustvarjalnosti in domišljije ter kot sredstvo predstavi glasbeno pravljico. Pravljica je v magistrskem delu analizirana, podane so tudi smernice za izvajanje. Glasbeno pravljico sestavlja vezno besedilo in 15 kratkih skladb, ki dopolnjujejo dogajanje, stopnjujejo dramatičnost, kažejo lastnosti glavnih likov in odnose med njimi. Vse skladbe so vokalno-instrumentalne, napisane so za dve solistki (Katarina, mama), tercet (učitelj, starši), manjšo skupino deklet (skupina "Kul punc") ter mladinski pevski zbor, ki ima predvsem vlogo povezovalca in opisovalca dogajanja. Vodilno vlogo inštrumentalne spremljave imajo klavir in Orffova glasbila, mestoma pa so dodana telesna tolkala.
Ključne besede
magistrska dela;aktivna glasbena komunikacija;domišljija;glasbene pravljice;3. vzgojno-izobraževalno obdobje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[S. Brezovšek] |
UDK: |
37.015.31:78(043.2) |
COBISS: |
205636611
|
Št. ogledov: |
79 |
Št. prenosov: |
8 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Nobody understands me - an original musical fairy tale for primary school children in the 3rd educational cycle |
Sekundarni povzetek: |
This master's thesis examines the musical fairy tale as a didactic tool for actively teaching music and focuses mainly on the 2nd and 3rd educational cycle of primary school. It is divided into two parts - a theoretical and a practical one. The theoretical part presents the importance of active musical communication in music lessons in the 2nd and 3rd educational cycle, which is fundamental for an integrated approach in the cognitive, affective-social and psychomotor domains. It emphasizes the need for creative thinking and imagination, which today's young people lack, but which is a fundamental component for functioning in the modern world. In the theoretical part, the principles of music teaching for the development of creativity and imagination are presented and the musical fairy tale is introduced as a tool. The fairy tale is analysed in the master's thesis and guidelines for its implementation are provided. The musical fairy tale consists of a connecting narrative text and 15 short pieces of music that complement the action, intensify the drama and highlight the characteristics of the main characters and their relationships. All the pieces are vocal-instrumental, written for two soloists (Katarina, the mother), a trio (the teacher, the parents), a small group of girls (the "Cool Girls" group) and a youth choir, which mainly plays the role of a connector and narrator of the plot. The piano and Orff instruments play the main role in the instrumental accompaniment with occasional body percussion. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;active musical communication;imagination;musical fairy tales;3rd educational cycle;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Glasbena vzgoja in izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za glasbo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 169 str.)) |
ID: |
24489069 |