magistrsko delo

Povzetek

V sklopu magistrskega dela smo izvedli likovne delavnice za slepe in slabovidne posa-meznike v tretjem življenjskem obdobju. Ustvarjanje smo želeli spodbuditi v okolju, kjer le-to ni vedno omogočeno. Želeli smo popestriti vsakodnevno rutino in raziskati likovne tehnike, ki so primerne za ustvarjanje slepih in slabovidnih ter ki omogočajo celostno in samostojno izkušnjo ustvarjanja. Zastavili smo si pet raziskovalnih vprašanj, ki raziskujejo pristope likovnega ustvarjanja, likovne tehnike, delo v skupini, prilagoditve prostora, materiala, navodil in trajanja, vpliv čutnih vidikov materiala ter vlogo barve v procesu ustvarjanja. Nanje smo odgovarjali v času izvedbe petih likovnih delavnic, ki se jih je udeležilo do sedem slepih ali slabovidnih posameznikov. Podatke smo zbirali s pomočjo študije obstoječe literature, opazovalnih formularjev in zaključnih intervjujev. Zbrane podatke smo nato primerjali s teoretičnimi izhodišči in prišli do zaključkov. Zaključki so pokazali, da slepi in slabovidni posamezniki lahko ustvarjajo z raznolikimi likovnimi tehnikami, da delo v skupini izboljša počutje in zbližuje udeležence delavnice ter da imajo tekstura, čutni vidik materiala in barva veliko vlogo pri ustvarjanju. S pomočjo raziskave literature in praktičnih preizkusov raziskava prispeva k didaktiki likovne vzgoje na področju dela s slepimi in slabovidnimi, k boljši inkluziji slepih in slabovidnih v ustvarjalnih okoljih ter optimalni izbiri likovnih tehnik.

Ključne besede

barve;čutila;delo v skupini;likovno ustvarjanje;prilagajanje likovnih tehnik;slabovidni;slepi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Demšar]
UDK: 73-056.262(043.2)
COBISS: 201789955 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 44
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Artistic creativity in blind and visually impaired people
Sekundarni povzetek: As part of this master's thesis, we organised art workshops for blind and visually impai-red individuals in the third age. We aimed to encourage creativity in an environment where this is not always facilitated, spice up the daily routine, and explore art techniques that are suitable for blind and visually impaired individuals and enable a comprehensive and independent creative experience. We formulated five research questions exploring approaches to visual arts creation, art techniques, group work, adaptations of space, materials, instructions, and duration, sensory aspects of materials, and the role of colour in the creative process. We answered these questions during the implementation of five art workshops attended by up to seven blind or visually impaired individuals. Data were collected using existing literature studies, observation forms, and final interviews. We then compared the collected data with theoretical frameworks and drew conclusions. The conclusions showed that blind and visually impaired individuals can be creative by using various art techniques, that group work improves well-being and brings workshop participants closer, and that texture, sensory aspects of materials, and colour play significant roles in creation. Through literature research and practical experimentation, the study contributes to the didactics of art education when it comes to working with blind and visually impaired individuals, better inclusion of blind and visually impaired individuals in creative environments, and the optimal selection of art techniques.
Sekundarne ključne besede: colours;senses;group work;visual art creation;adaptation of art techniques;the visually impaired;the blind;Likovna vzgoja in izobraževanje;Slepi in slabovidni;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (115 str.))
ID: 24549577