Ex-Yu Musical Topophilia, Nostalgia and Nomadic Musical Audiences
Joško Glavina (Avtor), Andreja Trdina (Mentor)

Povzetek

The thesis explores how music consumption relates to experiencing places and mobility, focusing on Ex-Yu music among Croatia's younger generation. We examine how this music evokes nostalgia and topophilia and its connection to tourist mobility. The theoretical part introduces music tourism as a form of pop culture tourism, discussing music's role in young people's lives and defining key concepts: nostalgia, topophilia, and nomadic audiences. The empirical part includes focus groups with young adults in Croatia, analyzed through qualitative thematic analysis. Our findings reveal that Ex-Yu music is enjoyed in various contexts for different reasons, such as song composition, lyrics, reminders of good times, mood enhancement, and family tradition. These contexts result in significant effects like emotional responses, unity, and relaxation. We conclude that Ex-Yu music triggers memories of specific events and places for young Croatians and serves as a significant, though not sole, motivational factor for traveling through the Balkans, exemplified by the creation of the “Ex-Yu music road trip” experience.

Ključne besede

music tourism;topophilia;nostalgia;Ex-Yu music;nomadic musical audiences.;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FT - Fakulteta za turizem
Založnik: [J. Glavina]
UDK: 338.48-6:78(043.2)
COBISS: 211760899 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Sodobni glasbeni turizem
Sekundarni povzetek: Diplomsko delo obravnava vprašanje, kako je poslušanje glasbe povezano z doživljanjem kraja in mobilnostjo. Na primeru poseganja za Ex-Yu glasbo med mlajšo generacijo na Hrvaškem smo raziskovali, kako poslušanje glasbe vzbuja občutke nostalgije in topofilije ter, kako jo je mogoče povezati s turistično mobilnostjo. V teoretičnem delu smo predstavili glasbeni turizem kot obliko popkulturnega turizma, vlogo glasbe v življenju mladih ter opredelili ključne pojme, na katere se opira naša empirična študija: nostalgija, topofilija in nomadska občinstva. V empiričnem delu smo izvedli fokusne skupine med mlajšimi odraslimi na Hrvaškem ter s pomočjo tematske analize analizirali zbrani empirični material. Ugotavljamo, da se predajanje Ex-Yu glasbi odvija v različnih okoliščinah iz različnih razlogov (pomena kompozicije in besedil pesmi, spominjanja starih časov, dviga razpoloženja, družinske tradicije) s pomembnimi učinki (čustva, enotnost, sprostitev). Zaključimo, da Ex-Yu glasba pri mladih Hrvatih izzove spomine na določene dogodke in kraje ter predstavlja spodbudo, a hkrati le enega od motivacijskih dejavnikov za potovanje po Balkanu, v našem primeru za ustvarjanje doživetja “Ex-Yu glasbeno potovanje”.
Sekundarne ključne besede: glasbeni turizem;nostalgija;topofilija;Ex-Yu glasba;nomadsko glasbeno občinstvo.;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za turizem
Strani: 42 str., III str. pril.
ID: 24620612
Priporočena dela:
, Ex-Yu Musical Topophilia, Nostalgia and Nomadic Musical Audiences
, zaključna seminarska naloga
, primer globalnega popkulturnega fenomena BTS
, ni podatka o podnaslovu