diplomsko delo
Povzetek
Trenutno se na delovnem trgu prepletajo štiri generacije, ki se med seboj razlikujejo, kar vodjam predstavlja številne izzive. Pomembno je, da vodje poznajo svoje zaposlene in prepoznajo razlike med njimi, saj lahko le tako učinkovito pristopijo k posamezni generaciji in posledično prispevajo k uspešnemu in učinkovitemu poslovanju svoje organizacije. V zadnjih nekaj letih je prav generacija Z tista, ki potrebuje večje prilagoditve na delovnem mestu, predvsem na področju motiviranja in komuniciranja. Ta nova generacija je odraščala v digitalnem svetu, zato pričakuje preprostost in je navajena, da je vse, kar potrebuje, dosegljivo le s pritiskom na gumb.
V prvem delu diplomske naloge smo raziskovali področje vodenja, v okviru katerega smo predstavili različne stile in teorije vodenja ter pomen motivacije in komunikacije pri vodenju. V nadaljevanju naloge smo se osredotočili na generacije in njihove značilnosti. Ugotavljali smo tudi, kakšen stil bi bil najprimernejši za vodenje generacije Z.
V empiričnem delu naloge smo naredili raziskavo, v kateri nas je zanimalo, kako vodje najučinkoviteje pristopijo k vodenju generacije Z. Izvedli smo intervjuje z vodstvenimi kadri, vprašanja pa so se nanašala na stile vodenja, ki jih vodje uporabljajo, kadar vodijo generacijo Z, motivacijo in komunikacijo.
Pridobljene rezultate smo analizirali in ugotovili, da se vodje zavedajo medgeneracijskih razlik na delovnem mestu, vendar pa se v praksi kažejo težave pri implementaciji takšnih stilov vodenja, ki bi generaciji Z najbolj ustrezali. Analiza je pokazala, da je v praksi pri delu z generacijo Z še zmeraj najbolj razširjen avtokratski pristop, sodobnejši stili vodenja, ki jih literatura navaja kot najučinkovitejše pri delu s pripadniki generacije Z, pa v praksi še niso široko sprejeti. S pomočjo analize smo kot najpomembnejše motivatorje za to generacijo opredelili denar in denarne nagrade ter hitro napredovanje na delovnem mestu. Vodje se pri načinu komuniciranja generaciji Z prilagajajo, kadar gre za posredno komunikacijo, saj pri tej uporabljajo socialna omrežja. Kadar morajo vodje tej generaciji podati navodila in opredeliti svoja pričakovanja pa uporabijo formalno komunikacijo.
Ključne besede
vodenje;stili vodenja;teorije vodenja;generacija Z;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
P. L. Vilič |
UDK: |
005:331 |
COBISS: |
208715779
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
2 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂchallenges of leading generation Z |
Sekundarni povzetek: |
The contemporary labor market is characterized by the coexistence of four distinct generations, which poses significant challenges for managers. A thorough understanding of employees and their generational differences is essential for effective leadership. Such knowledge is crucial for implementing tailored approaches to each generation, thereby enhancing organizational performance and efficiency. In recent years, Generation Z in particular required significant workplace adjustments, particularly in the areas of motivation and communication. This new generation, having grown up in a digital world, expects simplicity and instant access.
In the initial section of the thesis, we explore leadership, investigate different leadership styles and theories, and discuss the importance of motivation and communication in leadership. Next, we focus on different generations and their characteristic traits, with a particular emphasis on Generation Z and the most suitable leadership style for it.
In the empirical section of the thesis, we present the findings of a survey, investigating the most effective leadership approaches for Generation Z. We conducted interviews with senior executives, inquiring about their leadership style towards this generation, motivation, and communication.
Our analysis revealed that managers know of intergenerational differences in the workplace, but struggle to apply this knowledge when implementing leadership styles tailored to Generation Z. According to our analysis and findings, the autocratic approach is still prevalent when working with Generation Z, while more contemporary approaches, identified in literature as the most effective, are less widely adopted. Through analysis, we identified money and financial rewards, as well as rapid career advancement, as the most important motivators for this generation. Leaders adapt their communication style to Generation Z when it comes to indirect communication, often using social media. When leaders need to provide instructions and define their expectations, they use formal communication. |
Sekundarne ključne besede: |
leading;challenges;generations;generation Z;styles of leading;theories of leading; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (35 str.)) |
ID: |
24667216 |