magistrsko delo
Mateja Hamler (Avtor), Aksinja Kermauner (Mentor), Ariela Abraham (Komentor)

Povzetek

V magistrskem delu z naslovom Vpliv različnih dramskih tehnik na razumevanje pravljic pri učencih s posebnimi potrebami smo v teoretičnem delu opredelili pomen pravljic za otroke, raziskali smo značilnosti slikanic, kamišibaja in pripovedovanj s pomočjo lutk in ilustracij. Za vsako uporabljeno dramsko tehniko smo poiskali pozitivne vidike, ki vplivajo na razumevanje predstavljenega pri otrocih s posebnimi potrebami. V empiričnem delu smo predstavili tudi posebne potrebe, ki jih imajo sodelujoči učenci. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, pri čemer smo uporabili strukturirani intervju in opazovalni list. Za omenjene raziskovalne metode smo se odločili zato, da bi dobili čim bolj natančne odgovore, saj je potrebno upoštevati, da gre za populacijo (sodelujočih) otrok, ki imajo znižane intelektualne sposobnosti. Rezultati so pokazali, da se pripovedovanje ob ilustracijah najbolje obnese pri učenki s primanjkljaji na čustveno-vedenjskem področju in učencu z motnjo avtističnega spektra. Kamišibaj se je najbolje izkazal pri učencih z motnjami v duševnem razvoju in zmernimi govorno-jezikovnimi motnjami. Dramska tehnika pripovedovanja pravljice ob uporabi lutk pa se je najboljše izkazala pri učencih z več motnjami, in sicer pri učencih z zmerni motnji v duševnem razvoju, učencih z zmernimi govorno-jezikovnimi motnjami, dolgotrajno bolnem otroku ter pri učenki s primanjkljaji na posameznih področjih učenja.

Ključne besede

magistrska dela;kamišibaj;lutke;ilustracije;lahko branje;otroci s posebnimi potrebami;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Vrečič]
UDK: 376-056.34/.36(043.2)
COBISS: 208318467 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The influence of different drama techniques on the comprehension of fairy tales by pupils with special needs
Sekundarni povzetek: In the theoretical part of the Master's thesis entitled The influence of different drama techniques on the comprehension of fairy tales by pupils with special needs we have defined the importance of fairy tales for children and researched the characteristics of picture books, kamishibai and storytelling with the help of puppets and illustrations. For each of the drama techniques used, we have identified the positive features that influence the understanding of the presented things to children with special needs. In the empirical part we presented the special needs of the pupils involved. In the empirical part we used a qualitative research method, using a structured interview and an observation sheet. We chose these research methods in order to get as accurate answers as possible, as it is necessary to take into account that this is a population of (participating) children who have reduced intellectual abilities. The results showed that narration with illustrations works best for a pupil with emotional-behavioural deficits and a pupil with an autistic spectrum disorder. Kamishibai worked best for pupils with intellectual disabilities and moderate speech-language impairments. The dramatic technique of fairy telling using puppets worked best for pupils with multiple disabilities, namely a pupil with a moderate intellectual disability, a pupil with a moderate speech-language disability, a child with a long-term illness and a pupil with deficits in specific areas of learning.
Sekundarne ključne besede: master theses;kamishibai;puppets;illustrations;easy reading;children with special needs;Inkluzivna vzgoja in izobraževanje;Otroci s posebnimi potrebami;Lutke;Branje;Učila in učni pripomočki;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 139 str.))
ID: 24703670