primer panjskih končnic
Laura Milar (Avtor), Robert Potočnik (Mentor)

Povzetek

Vsebine kulturne dediščine in vsebine sodobnih umetniških praks lahko učencem predstavljajo izzive. Oblikovali in izvedli smo učno dejavnost, kjer smiselno povezujemo omenjene vsebine na primeru panjskih končnic ter predstavili pridobljene rezultate. V teoretičnem delu smo opredelili posebnosti vsebin kulturne dediščine in sodobnih umetniških praks, še posebej na primeru panjskih končnic. Predstavili smo motiviko panjskih končnic in aktualnih vsebin v povezavi s sodobnimi umetniškimi praksami (s poudarkom na današnjem odnosu do sočloveka). V literaturi smo se posebej osredinili na vire, ki predstavljajo most med vsebinami kulturne dediščine in sodobnimi umetniškimi praksami. Posebno pozornost smo namenili vsebinam, ki se povezujejo s kontekstom panjskih končnic in predstavili njihove posebnosti. V empiričnem delu smo predstavili odnos učencev in učitelja do vsebin kulturne dediščine in sodobnih umetniških praks pri pouku likovne umetnosti v 3. VIO OŠ. Z učenkami osmega razreda smo izvedli likovno dejavnost, ki je bila osredinjena na njihov odziv o aktualnih tematikah današnjega časa, in sicer na neenakost spolov, o predsodkih in stereotipih do drugih ras, narodnosti, starosti itd. Poleg nastalih likovnih del in učenčevega vrednotenja v zvezi z nastalimi likovnimi izdelki smo izvedli tudi pogovor z učiteljico in učenkami o njihovem odnosu do posebnosti kulturne dediščine in sodobne umetnosti.

Ključne besede

kulturna dediščina;odnos do kulturne dediščine;sodobne umetniške prakse;pouk likovne umetnosti;likovna dejavnost v šoli;neenakost spolov;rasizmi;predsodki;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Milar]
UDK: 638.142.38(043.2)
COBISS: 205264387 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 23
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Connections between cultural heritage content and contemporary artistic practices in visual arts education from 6th to 9th grade
Sekundarni povzetek: Contents related to cultural heritage and contemporary artistic practices can pose challenges for students. We designed and conducted a learning activity where we meaningfully connected these contents, using the example of painted beehive panels, and presented the obtained results. In the theoretical part, we defined the specifics of cultural heritage content and contemporary artistic practices, particularly focusing on painted beehive panels. We presented the motifs of painted beehive panels and current themes related to contemporary artistic practices (with an emphasis on today's attitudes towards fellow humans). In the literature, we specifically focused on sources that serve as a bridge between cultural heritage content and contemporary artistic practices. Special attention was given to content related to the context of painted beehive panels and their particularities. In the empirical part, we presented the attitudes of students and the teacher towards cultural heritage and contemporary artistic practices in art classes in the third triad of primary school. With eighth-grade students, we conducted an art activity focused on their responses to the challenges of contemporary themes such as gender inequality, prejudices, and stereotypes towards other races, nationalities, ages, etc. In addition to the created artworks and the students' evaluations of these works, we also held a discussion with the teacher and students about their attitudes towards cultural heritage and contemporary art.
Sekundarne ključne besede: attitudes towards cultural heritage;painted beehive panels;contemporary artistic practices;art activities in school;gender inequality;racism;prejudices;Likovna vzgoja in izobraževanje;Panjske končnice;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Likovna pedagogika
Strani: 1 spletni vir (2 datoteki PDF (40 str. + [11] str. pril.))
ID: 24804558