diplomsko delo
Maja Žnidarič (Avtor), Bruno Završnik (Mentor)

Povzetek

Dandanes se vsak dan srečujemo s takšnimi in drugačnimi nakupi. Četudi se tega ne zavedamo, se plačila in izmenjava dobrin dogaja vsak dan. Sledimo lahko trendom, beremo reklame, iščemo popuste in smo venomer vpeti v nakupovalno mrzlico. Če slišimo besedo prodajalna, večina ljudi pomisli na blagovnico ali najbližjo trgovino. Ampak pojem prodajalne se je sčasoma razširil tudi na splet. Spletni mediji so zelo koristni za potrošnike, ki v virtualnem svetu lahko takoj in brez časovnih in prostorskih ovir prebirajo vsebine. Spletni mediji zaradi enostavne uporabe, hitrosti in dosega hitro spreminjajo javni diskurz v družbi ter določajo trende in agende na področjih, ki segajo od okolja in politike do tehnologije in različnih poslovnih panog (Bhat & Jaffer, 2020, str. 1557). Kot avtorja omenjata, je splet spremenil način poslovanja in delovanja raznih panog. Enako se je zgodilo tudi na področju prodaje. Trenutno živimo v času, ko obstajata tako osebna prodaja v fizičnih trgovinah kot prodaja na spletu. Načina prodaje sta si podobna in hkrati različna. Kaur in Kaur (2018) o spletnem nakupovanju pravita naslednje: »Če natipkate eno besedo, se na zaslonu pojavi na tisoče produktov, ki jih lahko izberete. Ni se vam treba prebijati čez dolgo cesto in se prebijati skozi gnečo, da bi dobili par čudovitih čevljev. Samo kliknite na tipkovnico, naredite izbiro in blago bo dostavljeno kar na kraju samem. Spletno nakupovanje je postalo vse bolj običajna sestavina življenja v 21. stoletju.« Ne glede na platformo ponudniki želijo izdelke ali storitve prodati, odjemalci pa jih želijo kupiti. Zanimajo nas podobnosti in razlike med prodajo v fizičnih prodajalnah in spletno prodajo. Oba načina prodaje se bosta v času spreminjala, dopolnjevala in ustvarjala trende. Zanimivo bo videti, kako bo izgledalo nakupovanje čez 30 let.

Ključne besede

osebna prodaja;spletna prodaja;spletna omrežja;trendi;vedenje porabnikov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: M. Žnidarič
UDK: 658.8
COBISS: 209916419 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparing in-store sales with online sales
Sekundarni povzetek: Every day, we are faced with purchases of one kind or another. Even if we are not aware of it, payments and exchanges of goods happen every day. We can follow trends, read advertisements, look for discounts, and be constantly involved in a shopping frenzy. When we hear the word 'shop', most people think of a supermarket or the nearest store. Over time, however, the concept of a shop has spread to the web. Online media has been very useful for consumers with instant and insightful content without the time and space barriers in the virtual world. Because of its ease of use, speed, and reach, online media is changing the public discourse in society and setting trends and agendas in topics that range from the environment and politics to technology and different businesses in industries fast. (Bhat & Jaffer, 2020, str. 1557). As the authors mention, the web has changed the way various industries do business and operate. The same has happened in the field of sales. We are currently living in an era where both face-to-face sales in physical stores and online sales exist. The two ways of selling are both similar and different. Kaur and Kaur (2018) say this about online shopping: “Clicking in one word, thousands of items will pump out on the screen based on choice. No need to wade across a long road and nudge through hustling crowds to get a pair of fancy shoes. Just a click on the keyboard, make the choice and the goods will be delivered, right on the spot. Online shopping has become an increasingly common staple of life in the 21st century.” Whatever the platform, providers want to sell products or services and customers want to buy them. We are interested in the similarities and differences between selling in physical stores and selling online. Both ways of selling will change, complement each other, and create trends over time. It will be interesting to see what shopping will look like in 30 years' time.
Sekundarne ključne besede: personal sales;online sales;trends;online networks;customer behavior;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (37 str., 4 str. pril.))
ID: 24828523