magistrsko delo
Jan Dežan (Avtor), Amalija Golobič (Mentor), Krištof Kranjc (Član komisije za zagovor), Franc Perdih (Član komisije za zagovor)

Povzetek

V magistrskem delu sem preučeval tematiko mikroporoznih materialov. S pomočjo različnih virov sem ustvaril učni sklop, ki bi se lahko dodal v prenovljen učni načrt za predmet kemijo v splošnih gimnazijah. Tematika bi se vključila v izbirni program kemije tretjega letnika in bi ponudila učiteljem zmožnost poglabljanja znanja dijakov na področju anorganske kemije. Pripravljen učni sklop vsebuje teoretično osnovo, prilagojeno stopnji razumevanja za gimnazije. Ta vključuje predstavitev poroznosti in mikroporoznosti v svetu kemije kot tudi poglobitev v glavne skupine mikroporoznih materialov. Predstavljeni so kristalinični zeoliti, zeolitom podobne snovi in kovinsko-organska ogrodja, kot tudi amorfni mikroporozni ogljiki. Pri sestavljanju teoretične osnove sem upošteval načelo trikotnika trojne narave kemijskih pojmov (Johnstonov trikotnik), ki temelji na povezovanju simbolne, submikroskopske in makroskopske ravni pojmov. Učni sklop sem opremil še z aktivnim sodelovanjem dijakov, in sicer z gradnjo tridimenzionalnih modelov zeolitov, eksperimentalnim laboratorijskim delom ter z različnimi računskimi besedilnimi nalogami kot tudi s kratkimi nalogami za preverjanje osnovnih in spodbujanje višjih kognitivnih procesov po Bloomovi taksonomiji na koncu posameznih poglavij.

Ključne besede

mikroporozni materiali;učni sklop;splošna gimnazija;izbirni program;strukturni modeli;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
Založnik: [J. Dežan]
UDK: 546:620.1:373.55(043.2)
COBISS: 211196675 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 126
Št. prenosov: 41
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Preparation of a learning module on the topic of microporous materials
Sekundarni povzetek: In my master's thesis, I studied the topic of microporous materials. With the help of various sources, I created a learning set that could be added to the revised curriculum for the subject of chemistry in general middle schools. The topic would be included in the optional chemistry program of the third year and would offer teachers the ability to deepen students' knowledge in the field of inorganic chemistry. The prepared learning set contains a theoretical basis, adapted to the level of understanding for general middle schools. This includes an introduction to porosity and microporosity in the world of chemistry as well as a deep dive into the main groups of microporous materials. Crystalline zeolites, zeolite-like substances and metal-organic frameworks as well as amorphous microporous carbons are presented. When compiling the theoretical basis, I considered the principle of triangular triple nature of chemical concepts (Johnstone’s triangle), which is based on connecting the symbolic, submicroscopic and macroscopic levels of concepts. I also equipped the learning set with active participation of students, namely with building of three-dimensional models of zeolites and experimental laboratory work as well as with various computational text tasks and short tasks to check students’ basic and encourage their higher cognitive processes by Bloom’s taxonomy at the end of individual chapters.
Sekundarne ključne besede: microporous materials;learning set;curriculum;general middle school;optional program;inorganic chemistry;Materiali;Anorganska kemija;Izobraževalni programi;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 1000379
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za kemijo in kemijsko tehnologijo, smer Kemijsko izobraževanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVIII, 58 str.))
ID: 24910834