diplomsko delo
Leila Grbović (Avtor), Primož Krašovec (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo je poskus kritične analize pisave kot prevladujoče medijske oblike družb od 18. stoletja do vznika novih informacijsko-komunikacijskih tehnologij, ki zamajejo monopol pisave nad produkcijo, distribucijo in potrošnjo informacij. Delo se najprej posveča medijskim specifikam pisave, od katerih kot najpomembnejšo obravnava njeno tendenco linearizacije. S tem, ko pisava človekovo percepcijo zunanjega sveta zvede na linearno sosledje grafemov, namreč poraja specifično obliko mišljenja in razumevanja realnosti. Zavest, ki odgovarja mediju pisave, je prav tako linearna – ker dogodke zunanjega sveta ureja v vzročno-posledična zaporedja, je ta zavest zgodovinska. V nadaljevanju se delo ukvarja z usodo tandema pisave in zgodovinske zavesti v času medijske revolucije, ko novi avdiovizualni mediji nase prevzamejo nekatere bistvene funkcije, ki jih je prej opravljala izključno pisava. Kot novo prevladujočo medijsko obliko sodobnih družb delo obravnava binarno kodo, ki programira računalnike, pri čemer pozornost pritiče predvsem vizualizaciji te nove dominantne kode, torej t.i. »tehnopodobam«. V tem kontekstu raziskuje vprašanje, kakšne implikacije imata binarna koda in njene tehnopodobe za oblikovanje novih, nelinearnih načinov razmišljanja, in kako dovzetni so le-ti za ideološke manipulacije.

Ključne besede

pisava;linearna zavest;binarna koda;tehnopodoba;spektakel;ideologija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [L. Grbović]
UDK: 316.7(043.2)
COBISS: 242410499 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 395
Št. prenosov: 125
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Postscriptum
Sekundarni povzetek: The thesis is an attempt to critically analyse script as the dominant media form in societies from the 18th century until the emergence of new information and communication technologies that break the monopoly of writing over the production, distribution and consumption of information. The work first focuses on the media specificities of script, the most important of which is its tendency towards linearisation. In the way that script transforms the human perception of the external world to a linear sequence of graphemes, it gives rise to a specific form of thinking and understanding of reality. The consciousness that responds to the medium of writing is also linear – because it arranges the events of the external world in cause-and-effect sequences, this consciousness is historical. The thesis then turns to the fate of the tandem of writing and historical consciousness in the era of the media revolution, when the new audiovisual media take over some of the essential functions previously performed exclusively by script. The thesis observes the binary code that programs computers as the new dominant media form of contemporary societies, focusing on the visualisation of this new dominant code, the so-called "technical images". In this context, it explores the question of what implications binary code and its technical images carry for the creation of new, non-linear ways of thinking, and how susceptible these are to ideological manipulation.
Sekundarne ključne besede: script;linear consciousness;binary code;technical image;spectacle;ideology;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000575
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo
Strani: 54 f.
ID: 24920810
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomsko delo
, diplomsko delo
, ni podatka o podnaslovu