magistrsko delo
Povzetek
V raziskavi smo analizirali stališča učencev in dijakov o ekosistemskih storitvah gozda z namenom preučiti vpliv spola, območja bivanja, pogostosti obiskovanja gozda, načina bivanja ter letnika šolanja. Uporabili smo vprašalnik, s katerim smo anketirali učence 7., 8. in 9. razreda ter dijake 1., 2. in 3. letnika iz Dolenjske in Gorenjske regije. Vprašalnik je zajemal osnovne podatke o anketirancih in njihove ocene ekosistemskih storitev gozda (oskrbovalne storitve, regulacijske storitve, kulturne storitve in habitatne storitve). Rezultati so pokazali, da učenci in dijaki največji pomen pripisujejo habitatnim storitvam, najmanjšega pa oskrbovalnim. Dekleta so vse storitve ocenila bolj pozitivno kot fantje. Učenci in dijaki, ki živijo na kmetiji, so oskrbovalnim in kulturnim storitvam pripisali večji pomen. Pogostejši obiskovalci gozda so imeli bolj pozitivna stališča do ekosistemskih storitev, še posebej v Dolenjski regiji. Na splošno med različnimi razredi osnovne šole ni bilo statistično značilnih razlik v pozitivnem ocenjevanju, medtem ko so bile pri dijakih prisotne statistično značilne razlike glede na letnik. Poudarjamo pomembnost izkustvenega učenja in izobraževanja za ohranjanje pozitivnih stališč do ekosistemskih storitev med mladimi, saj večje vključevanje v naravo in ustrezno znanje pripomoreta k boljši skrbi za gozdove in njihovo trajnostno upravljanje.
Ključne besede
ekosistemske storitve;stališča;dijaki;učenci;gozd;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL BF - Biotehniška fakulteta |
Založnik: |
[K. Meža] |
UDK: |
630*8-057.87(043.2) |
COBISS: |
208087811
|
Št. ogledov: |
30 |
Št. prenosov: |
7 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Students’ attitudes toward forest ecosystem services |
Sekundarni povzetek: |
In this study, we analyzed the attitudes of students towards forest ecosystem services, aiming to examine the influence of gender, area of residence, frequency of forest visits, type of housing, and school grade level. We used a questionnaire to survey 7th, 8th, and 9th grade students and 1st, 2nd, and 3rd-year high school students from Dolenjska and Gorenjska regions. The pupils collected basic demographic data and evaluations of ecosystem services (provisioning services, regulating services, cultural services, habitat services). Results indicated that students attributed the greatest importance to habitat services and the least to provisioning services. Girls rated all services greater than boys. Students living on farms placed greater importance on provisioning and cultural services. Frequent forest visitors had more positive attitudes towards ecosystem services, especially in the Dolenjska region. Generally, there were no statistically significant differences in positive evaluations among different primary school grades, while high school students showed significant differences by grade level. We emphasize the importance of experiential learning and education in maintaining positive attitudes towards ecosystem services among young people, as greater engagement with nature and appropriate knowledge contribute to better forest care and sustainable management. |
Sekundarne ključne besede: |
ecosystem services;attitudes;high school students;pupils;forest; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Biotehniška fak., Oddelek za biologijo, Magistrsko delo magistrskega študijskega programa 2. stopnje Biološko izobraževanje |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 41 str., [1] str. pril.)) |
ID: |
25078369 |