Tertulijan, verska svoboda (libertas religionis) in verski pluralizem
Povzetek
Avtor v prispevku analizira Tertulijanovo inovativno sintagmo »verska svoboda«
(libertas religionis) z več perspektiv, ko predstavi zgodovinski in literarni kontekst, znotraj katerega je kartažanski mislec lahko skoval to idejo. V drugem delu študije, ki je posvečena kritičnemu premisleku o razmerju med versko svobodo in verskim pluralizmom v Tertulijanovi
optiki, postane jasno, da ob nastanku načela verske svobode ob koncu 2. stoletja v severni
Afriki vsaj pri kartažanskem učitelju ni govora o kakšnem verskem indiferentizmu. Tertulijan
namreč drugim religijam nameni največjo, pavlinski podobno koncesijo zgolj v tem, da priznava, da tudi druge religije po naravi, četudi nezavedno, že častijo enega pravega Boga,
Boga kristjanov. Po Tertulijanovem prepričanju je namreč že vsaka človeška duša po naravi
krščanska, vendar tega prepričanja ni mogoče enačiti z načelnim sprejemanjem verskega
pluralizma v smislu indiferentizma
Ključne besede
religiologija;primerjalno veroslovje;verski indiferentizem;medreligijski dialog;poganstvo;krščanstvo;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL TEOF - Teološka fakulteta |
UDK: |
27-67-423.4Tertulijan |
COBISS: |
135363331
|
ISSN: |
2335-4127 |
Št. ogledov: |
16 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Colat alius Deum, alius Iovem |
Sekundarni povzetek: |
This paper analyses Tertullian’s innovative syntagm “religious freedom” (libertas religionis) from several perspectives, presenting the historical and literary context that enabled
the Carthaginian thinker to coin this idea. In the second part of the study, which is devoted
to a critical reflection on the relationship between religious freedom and religious pluralism
in Tertullian’s optic, it becomes clear that when the principle of religious freedom emerged
at the end of the 2nd century in North Africa, at least in the case of the Carthaginian teacher,
there was no talk of any religious indifferentism. Tertullian makes the greatest Pauline-like
concession to other religions in merely recognising that other religions, even if unconsciously,
already worship the one true God, the God of the Christians. For Tertullian believes that every
human soul is already Christian by nature, but this belief cannot be equated with a principled
acceptance of religious pluralism in the sense of indifferentism. |
Sekundarne ključne besede: |
religious studies;comparative religion;religious indifferentism;interreligious dialogue;paganism;Christianity;Tertullianus;Quintus Septimus Florens;ok.160-225; |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 73-87 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ77 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ2 |
Čas izdaje: |
2022 |
DOI: |
10.34291/Edinost/77/02/Bogataj |
ID: |
25210167 |