magistrsko delo
Luka Florjanc (Avtor), Luka Kronegger (Mentor)

Povzetek

Podnebne spremembe, ki jih danes že živimo so pokazale, da edino trajnostni razvoj in s tem povezano predrugačenje naših navad, omogočajo dolgoročno preživetje. Človeško-orientirano pametno mesto predstavlja smiselno, pravo smer napredka, v katero se razvijajo sodobna urbana okolja. Souporaba (izposoja) koles predstavlja javni model trajnostnega transporta oseb, kjer ni potrebe po privatnem lastništvu in vzdrževanju voznega parka s strani uporabnikov, prav tako pa se s tem vzpodbuja oblika prevoza brez emisij. Učinkovito delovanje souporabe koles je povezano s stalnim spremljanjem pretokov znotraj sistema, ki omogoča prilagajanje in načrtovanje za prihodnost. Sistem BicikeLJ v Ljubljani deluje od maja 2011. Za analizo dinamike ljubljanskega kolesarskega omrežja so bili pridobljeni podatki za leto 2018 v surovi obliki. V celotnem letu 2018 je bilo v Ljubljani opravljenih 1.093.363 izposoj koles, kjer je bilo ugotovljeno, da izposoje koles v sistemu sledijo dnevnim, sezonskim ciklom, prav tako pa se kaže visoka stopnja uporabe na območjih, kjer prevladujejo izobraževalne dejavnosti. V prihodnje lahko upravičeno pričakujemo, da se bo kolesarski promet zaradi klimatskih sprememb povečeval in bi bilo zato smiselno, da bi to upoštevali tudi pri nadaljnjem razvoju mestne infrastrukture.

Ključne besede

trajnostni razvoj;souporaba koles;BicikeLJ;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [L. Florjanc]
UDK: 711.4:502.131.1(497.451.1)(043.2)
COBISS: 216549635 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 154
Št. prenosov: 44
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Analysis of the dynamics of the Ljubljana cycling network
Sekundarni povzetek: Climate change, which already dictates our everyday lives, has exposed that only sustainable development and accompanying changes in our habits could ensure our persistent survival. The people-oriented smart city represents a sensible and appropriate path of progress with which the development of modern urban environments coaligns. Bikesharing represents a public model of sustainable people transportation, where there is no need for private ownership or user maintenance of the vehicle fleet while concurrently encouraging a mode of transportation without emissions. Efficient performance of bikesharing is connected to continuous surveillance of flows within the system, which enables adaptation and planning for the future. The BicikeLJ system in Ljubljana has been in operation since May of 2011. For the analysis of dynamics within the Ljubljana bike network the data for 2018 was acquired in its raw form. In the whole of 2018 there were 1.093.363 recorded activities of bikesharing where it was discovered that entries in the system follow daily and seasonal cycles and high usage rates in the areas of predominant educational activity. We can justly expect that bike traffic will steadily increase because of climate change, thus it would be reasonable to take that prediction into account in future development of city infrastructure.
Sekundarne ključne besede: sustainable development;bikesharing;BicikeLJ;Trajnostni urbani razvoj;Kolesarske poti;Ljubljana (Slovenija ; mestna občina);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (87 str.))
ID: 25389345
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, magistrsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo