pravni in ekonomski izzivi
Povzetek
Digitalne platforme so močno vpletene v različne družbene dejavnosti, zaradi česar so postale središče razprav o številnih pravnih vprašanjih, ki so z njihovim delovanjem povezana. Publikacija obravnava številne pravne in ekonomske izzive, s katerimi se soočajo deležniki na digitalnem trgu, pri čemer posebno pozornost posveča največjim digitalnim platformam oziroma njihovim upravljavcem, t. i. digitalnim vratarjem. Ukvarja se s konceptom vratarjev in zahtevami interoperabilnosti po Aktu o digitalnih trgih ter širših pravnih in ekonomskih posledicah tega, s položajem velikih jezikovnih modelov in storitev, povezanih z generativno umetno inteligenco, in vplivu digitalnih platform na izobraževanje. Nadalje analizira pomanjkljivosti upravljanja politike varstva konkurence na digitalnih trgih s pravnega, upravljavskega in informacijskega vidika ter obravnava paradoks zasebnosti glede ravnotežja med digitalnim udobjem in varstvom pravice do zasebnosti. Poseben poudarek je namenjen tudi izzivom na področju prava intelektualne lastnine, kjer se izpostavlja njihova odgovornost zaradi kršitev avtorskih pravic in znamk.
Ključne besede
digitalne platforme;vratarji;digitalni trg;Akt o digitalnih trgih;konkurenca;avtorske pravice;znamka;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.01 - Znanstvena monografija |
Organizacija: |
UM PF - Pravna fakulteta |
Založnik: |
Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba |
UDK: |
339.13:004.8(082)(0.034.2) |
COBISS: |
215490051
|
ISBN: |
978-961-286-931-1 |
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Digital platforms |
Sekundarni povzetek: |
Digital platforms are deeply involved in various social activities, which is why they have become the center of debate on many legal issues related to their operation. The publication addresses a number of legal and economic challenges faced by stakeholders in the digital market, paying special attention to the largest digital platforms or their operators, i.e. digital gatekeepers. It deals with the concept of gatekeepers and interoperability requirements under the Digital Markets Act and the wider legal and economic implications of this, the position of large language models and services related to generative artificial intelligence, and the impact of digital platforms on education. It further analyzes the shortcomings of the management of competition protection policy in digital markets from a legal, management and information point of view and discusses the privacy paradox regarding the balance between digital convenience and the protection of the right to privacy. Special emphasis is also given to challenges in the field of intellectual property law, where their responsibility for copyright and trademark violations is highlighted. |
Sekundarne ključne besede: |
digital platforms;gatekeepers;digital market;Digital Markets Act;competition;copyright;trademark; |
Strani: |
1 spletni vir (240 str.) |
DOI: |
10.18690/um.pf.5.2024 |
ID: |
25406798 |