magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo se ukvarja z vlogo svetovalne delavke pri celostni zgodnji obravnavi otrok s posebnimi potrebami. Zanimalo me je, kakšno vlogo ima svetovalna delavka pri celostni zgodnji obravnavi in na kakšen način pomaga otrokom in družini. Na začetku teoretičnega uvoda sem najprej povzela splošno vlogo vrtca in svetovalne delavke pri razvoju otroka. V naslednjih poglavjih pa sem se osredotočila na področja celostne zgodnje obravnave, kjer sem njen pomen v podpoglavjih podrobneje preučila. Preučila sem otroke s posebnimi potrebami in njihovo vključenost v redne programe vrtca. V nadaljevanju sem razdelala inkluzijo, ki je ena izmed temeljnih nalog celostne zgodnje obravnave in v vrtcu na sploh. Zanimalo pa me je tudi kako lahko socialna delavka nudi psihosocialno podporo in pomoč, doprinese k delu svetovalne službe pri celostni zgodnji obravnavi ter katere socialnodelovne koncepte lahko pri tem uporablja. Pri raziskovanju sem izvedla polstrukturiran intervju s socialno delavko, ki je zaposlena na delovnem mestu svetovalne službe. Zanimalo me je kakšna je njena vloga pri celostni zgodnji obravnavi, s kašnimi izzivi se pri tem srečuje in kako se z njimi spopada. Za boljši vpogled v vlogo svetovalne delavke pa sem opravila še anketni vprašalnik s starši in strokovnimi delavci v vrtcu (vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja), kjer sem preverjala zadovoljstvo z vključenostjo in delovanjem svetovalne delavke. Ugotovila sem, da je večina staršev in strokovnih delavcev zadovoljnih z načinom dela, ki ga izvaja svetovalna delavka, in menijo, da je njena strokovna vloga pri celostni zgodnji obravnavi zelo pomembna. Svetovalna delavka za uspešno izvajanje celostne zgodnje obravnave pri svojem delu uporablja koncepte delovnega odnosa in sodeluje s starši, vzgojitelji, otrok in zunanjimi strokovnjaki. Pri svojem delu se srečuje z različnimi izzivi, vendar jih s pridobljenim znanjem uspešno rešuje.
Ključne besede
otroški vrtci;otroci s posebni potrebami;zgodnja obravnava otrok;svetovanje;inkluzija;socialno delovni koncepti;psihosocialna podpora in pomoč;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FSD - Fakulteta za socialno delo |
Založnik: |
[T. Starič] |
UDK: |
376-053.4 |
COBISS: |
241410051
|
Št. ogledov: |
313 |
Št. prenosov: |
194 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The Role of a Counselor in the Integrated EarlyTreatment of Pre-school Children with Special Needs |
Sekundarni povzetek: |
This master’s thesis examines the role of a counselor in holistic early intervention for children with special needs. The focus is on understanding the counselor's role in this process and how they assist children and their families. The theoretical part begins with an overview of the general roles that kindergartens and counselors play in supporting child development within kindergarten settings. Subsequent chapters delve into the concept of holistic early intervention, exploring its significance in detail. Specific attention is given to children with special needs and their inclusion in regular kindergarten programs. The study also addresses inclusion as one of the core tasks of holistic early intervention and kindergartens in general. Additionally, the thesis examines how a social worker can provide psychosocial support and assistance, contribute to the work of counseling services in holistic early intervention, and apply relevant social work concepts in this context. The research component includes a semi-structured interview with a social worker employed in a counseling service to understand their role in holistic early intervention, the challenges they face, and the strategies they use to address them. Furthermore, a survey was conducted with parents and professional kindergarten staff (teachers and assistant teachers) to assess their satisfaction with the counselor's involvement and work. The findings reveal that most parents and professional staff are satisfied with the counselor's methods and consider their presence in holistic early intervention highly significant. For successful implementation, the counselor employs professional relationship-building concepts and collaborates with parents, teachers, children, and external experts. Despite encountering various challenges in their work, counselors address them effectively through their expertise and skills. |
Sekundarne ključne besede: |
kindergarten;children with special needs;inclusion;social work concepts;psychosocial support and assistance.; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo |
Strani: |
100 str. |
ID: |
25770086 |