ǂa ǂcross-sectional study
Mateja Lorber (Avtor), Sonja Treven (Avtor), Damijan Mumel (Avtor)

Povzetek

Introduction: Well-being is one of the most important factors in whether nurses decide to remain in the nursing profession. This study aims to examine well-being and satisfaction among nurses working in Slovenian hospitals and to identify the related demographic factors. Methods: This descriptive cross-sectional study uses standardised instruments. The sample included 640 nurses working in Slovenian hospitals. The difference between individual variables were analysed using the Mann-Whitney and Kruskal-Wallis tests. Results: Nurses self-assessed their satisfaction and well-being as moderate. Forty-seven per cent of nurses were satisfied with their job, 49% assessed their psychological well-being as good, 52% were often exposed to stress at the workplace and 30% were always exposed to stress at the workplace. Levels of job satisfaction (p=0.031), psychological well-being (p=0.029) and subjective well-being (p=0.014) were found to differ significantly according to level of education, while levels of job satisfaction (p=0.005), life satisfaction (p<0.001), psychological well-being (p<0.001) and subjective well-being (p<0.001) were also found to differ according to years of nursing service and from hospital to hospital (p<0.001). Conclusions: The key finding of the study is that nurses are moderately satisfied with their work and life and that they display moderate levels of psychological and subjective well-being. Hospitals can be successful and achieve the goals of the organisation if their employees are satisfied with work and enjoy good levels of well-being. Hospital management have to recognise the importance of ensuring that nurses and other employees are satisfied and healthy.

Ključne besede

hospitals;nurses;satisfaction;health;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: Zavod LRS za zdravstveno varstvo, Republiški zdravstveni center, Univerzitetni zavod za zdravstveno in socialno varstvo, Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije, Nacionalni inštitut za javno zdravje
UDK: 614
COBISS: 21445379 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0351-0026
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Počutje in zadovoljstvo medicinskih sester v slovenskih bolnišnicah
Sekundarni povzetek: Uvod: Počutje medicinskih sester je eden najpomembnejših dejavnikov odločitve, ali ostanejo zaposlene v zdravstvu ali ne. Namen raziskave je bil ugotoviti stopnjo dobrega počutja in zadovoljstva medicinskih sester, ki delajo v slovenskih bolnišnicah, ter prepoznati nekatere povezane demografske dejavnike. Metode: Uporabljena je bila opisna presečna raziskava in standardizirani instrumenti. V vzorec je bilo vključenih 640 medicinskih sester iz slovenskih bolnišnic. Razlike med posameznimi spremenljivkami so bile analizirane s testoma Mann-Whitney in Kruskal-Wallis. Rezultati: Medicinske sestre so samoocenile svoje zadovoljstvo in počutje kot zmerno. 47 % medicinskih sester je zadovoljnih s svojim delom, 49 % pa je svoje psihološko počutje ocenilo kot pozitivno. 52 % medicinskih sester je pogosto in 30 % medicinskih sester je vedno izpostavljenih stresu na delovnem mestu. Glede na stopnjo izobrazbe so bile ugotovljene statistično pomembne razlike v zadovoljstvu z delom (p = 0,031), psihološkem (p = 0,029) in subjektivnem počutju (p = 0,014). Statistično pomembne razlike so bile ugotovljene pri zadovoljstvu z delom (p = 0,005), zadovoljstvu z življenjem (p < 0,001), psihološkem (p < 0,001) in subjektivnem počutju (p < 0,001) glede na leta delovnih izkušenj v zdravstveni negi in upoštevajoč različne bolnišnice (p < 0,001). Zaključki: Ključna ugotovitev raziskave je zmerno zadovoljstvo z delom in življenjem ter zmerno dobro psihološko in subjektivno počutje medicinskih sester. Bolnišnice so lahko uspešne in dosegajo organizacijske cilje, če so tudi medicinske sestre zadovoljne z delom in se dobro počutijo. Vodstvo v bolnišnicah mora prepoznati pomen skrbi za zadovoljne in zdrave medicinske sestre ter tudi ostale zaposlene v bolnišnici.
Sekundarne ključne besede: bolnišnice;medicinske sestre;zadovoljstvo;zdravje;
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 180-188
Letnik: ǂLetn. ǂ59
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: 2020
DOI: 10.2478/sjph-2020-0023
ID: 25795150
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnje "zdravstvena nega"