magistrsko delo
Nina Praprotnik (Avtor), Alenka Gril (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu sem raziskovala, kako študentje doživljajo akademski stres v času študija. V teoretičnem delu sem prikazala že obstoječe znanje na področju stresa med študenti, pregledala obdobje prehoda v odraslost, v katerem se nahajajo študentje, in izzive, s katerimi se soočajo kot študenti. V zadnjem delu teoretičnega uvoda sem se usmerila še na akademski stres, ki sem ga opredelila in navedla že znane dejavnike akademskega stresa, učinke doživljanja akademskega stresa in strategije spoprijemanja z njim. S kvantitativno raziskavo sem preučila, kako študentje na splošno doživljajo stres v vsakdanjem življenju in kako pogosto doživljajo stres zaradi študija v primerjavi z ostalimi konteksti. Poleg tega sem raziskala, kateri dejavniki povezani z odnosom do sebe, do finančnega okolja, do študijskih sošolcev in prijateljev in do družine, za študente predstavljajo pomembne stresorje, ki privedejo do akademskega stresa. Preučila pa sem tudi, kakšne strategije uporabljajo študentje pri spoprijemanju s stresom. Podatke sem zbirala z metodo spletnega anketnega vprašalnika, ki sem ga objavila na mediju Facebook, v različnih skupinah, kjer prevladuje študentska populacija. Vzorec sodelujočih je bil priložnostni, vanj so bili vključeni tisti študenti, ki so se prostovoljno odločili za sodelovanje in v celoti izpolnili anketni vprašalnik. Pridobljene podatke 248 oseb sem analizirala in odgovorila na zastavljena vprašanja in hipoteze. Rezultati so pokazali, da študenti ocenjujejo, da pogosto doživljajo stres v vsakdanjem življenju, pri čemer je študij najpogostejši povzročitelj stresa. Anketirani študenti pa zaznavajo največ stresorjev v povezavi z odnosom do sebe in študijskih obveznosti.

Ključne besede

študenti;visokošolski študij;akademski stres;stategije spoprijemanja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FSD - Fakulteta za socialno delo
Založnik: [N. Praprotnik]
UDK: 159.944.4-057.875
COBISS: 241150979 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 329
Št. prenosov: 1007
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Experiencing academic stress
Sekundarni povzetek: In my master's thesis, I explored how students experience academic stress during their studies. The theoretical section provides an overview of existing knowledge about student stress, examines the transitional period into adulthood in which students find themselves, and discusses the challenges they face during their studies. The final part of the theoretical introduction focuses on academic stress, defining it and outlining the known factors contributing to academic stress, its effects, and coping strategies. Through a quantitative study, I investigated how students generally perceive stress in daily life and how often they experience stress due to their studies compared to other contexts. Additionally, I examined which factors related to self-perception, financial circumstances, relationships with peers and friends, and family contribute to academic stress as significant stressors. Furthermore, I analyzed the strategies students employ to cope with stress. Data collection was conducted via an online survey distributed on Facebook in various groups predominantly consisting of students. The sample was based on convenience, including those who voluntarily participated and completed the questionnaire in full. I analyzed the data obtained from 248 individuals and answered the posed questions and hypotheses. The findings indicate that students frequently experience stress in their daily lives, with academic obligations being the most common source. Among the stressors examined, the respondents identified those related to self-perception and academic responsibilities as the most significant contributors to academic stress.
Sekundarne ključne besede: students;academic stress;stress coping strategies;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo
Strani: 91 str.
ID: 25795299