magistrsko delo
Sara Tomšič (Avtor), Uroš Rajkovič (Mentor)

Povzetek

Uvod: Proces naročanja in spremljanja zaloge potrošnega materiala spada med vsakdanja opravila, ki so nujno potrebna za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti Kliničnega oddelka za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Hitro spreminjajoča se okolja in spreminjanje potreb po porabi materiala celoten proces naročanja in spremljanja zaloge materiala otežijo, ta postane zamuden in predstavlja precej težav, saj temelji na ročnem štetju in preverjanju zaloge ter rokov uporabe materiala, s čimer pride do nenatančnega spremljanja in tako do morebitnega pomanjkanja oziroma do prepoznega naročanja materiala. Namen: Namen magistrskega dela je predstaviti morebitne prednosti digitalne preobrazbe procesa naročanja materiala s pomočjo uveljavitve metode Kanban in jo predstaviti kot del prenove procesa naročanja in spremljanja materiala ter tako sistematično preurediti celoten proces. Metode dela: Za teoretična izhodišča je bila uporabljena deskriptivna metoda dela s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku s področja naročanja materiala, managementa in prenove poslovnih procesov. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Učenjak in Science Direct. Za prenovo procesa naročanja materiala in podajo predlogov za povečanje učinkovitosti ter uspešnosti delovanja je bilo uporabljeno programsko orodje Aris Express. Rezultati: S pomočjo programskega orodja Aris Express je bila z EPC-diagramom opravljena analiza trenutnega stanja, kritična presoja in prenova procesa. Digitalna preobrazba s pomočjo metode Kanban optimizira naročanje in spremljanje materiala na oddelkih. Tovrstna avtomatizacija zagotovi stalno dostopnost potrebnega materiala, poveča učinkovitost procesov in zmanjša možnost napak. Prenova procesa naročanja z uporabo digitalnih rešitev ne izboljšuje le poslovne učinkovitosti, temveč tudi prispeva k boljši zdravstveni oskrbi in višji kakovosti storitev za paciente. Razprava in zaključek: V zaključnem delu smo želeli skozi prenovo s pomočjo digitalne preobrazbe in uporabe metode Kanban nadgraditi in izboljšati proces naročanja materiala. Izvedli smo analizo obstoječega procesa, analizirali prisotna tveganja, predstavili prenovo procesa materiala, jo vizualizirali s pomočjo programske opreme Aris Express in predstavili prednosti digitalne preobrazbe naročanja materiala s pomočjo metode Kanban. 

Ključne besede

proces naročanja materiala;prenova poslovnega procesa;digitalna preobrazba;metoda Kanban;upravljanje zalog v zdravstvu;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [S. Tomšič]
UDK: 658.7
COBISS: 240061699 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 14
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Digital transformation of the material ordering process using the Kanban method
Sekundarni povzetek: Introduction: The process of ordering and monitoring the inventory of materials is among the daily tasks essential for ensuring the efficiency and success of the Klinični oddelek za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Rapidly changing environments and shifting material consumption needs complicate the entire ordering and inventory monitoring process, making it time-consuming and problematic, as it relies on manual counting and checking of stock levels and mateial expiratin dates. This results in inaccurate tracking, which can lead to shortages or delayed material orders. Aim: The aim of this paper is to present the potential advantages of the digital transformation of the material ordering process through the implementation of the Kanban method. It aims to introduce Kanban as part of the redesign of the ordering and inventory monitoring process, thereby systematically reorganizing the entire workflow. Methods: Using the descriptive work method, we carried out an overiew of professional and scientific literature in Slovene and English on material ordering, management and business process reengineering. The literature was obtained using the folowing databases: CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Scholar and Science Direct. To redesign the material ordering process and propose improvements for increased efficiency and effectiveness, the Aris Express software tool was used. The current state was analyzed, critically assessed, and redesigned using the EPC-diagram. Results: With the help of the Aris Express sowtfare tool, an analysis of the current state, a critical assessment and a renewal of the process were carried out using the EPC- diagram. Digital transformation supported by the Kanban method, optimizes the management of consumable materials in departmensts. This type of automation ensures constant availability of the necessary material, increases process efficiency and reduces the possibility of errors. The redesign of the ordering process through digital solutions not only improves business efficienc, but also contributes to better healthcare and higher quality services for patients. Discussion and conclusion: In this paper we aimed to enhance and improve the material ordering process through digital transformation and the use of the Kanban method. We conducted an anlysis of the existing process, examined present risks, presented the material ordering process redesign, visualized it using the Aris Express sowtfare and highlighted the benefits of digital transformation in material ordering through the Kanban method.
Sekundarne ključne besede: Vodenje zalog;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede
Strani: VII, 49 f.
ID: 26036208