diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo predstavlja posebnosti in izzive pri merjenju in spremljanju uspešnosti ter učinkovitosti v javnem sektorju, katerega primarni namen je izvajanje gospodarske ali negospodarske javne službe. Za razliko od zasebnega sektorja je zasledovanje dobička v javnem sektorju podrejeno zadovoljevanju potreb državljanov. Namen diplomskega dela je analizirati uspešnost in učinkovitost poslovanja Goriške knjižnice Franceta Bevka v obdobju 2018–2022. S pomočjo analize bo ugotovljeno, ali je javni zavod v analiziranem obdobju posloval (ne)učinkovito in (ne)uspešno ter na katerih področjih so potrebne izboljšave njegovega delovanja. Cilj teoretičnega dela je opredeliti javne službe, oblike in načine financiranja, predstaviti javni zavod ter se seznaniti z njegovimi lastnostmi. V nadaljevanju so predstavljena teoretična izhodišča in metode za merjenje učinkovitosti ter uspešnosti poslovanja. Sledi opredelitev finančnih kazalnikov merjenja učinkovitosti in uspešnosti (gospodarnost ali ekonomičnost, donosnost ali rentabilnost, produktivnost ali proizvodnost, kazalnik plačilne sposobnosti, kazalnik stanja investiranja in stanja financiranja), s katerimi se presojata uspešnost in učinkovitost poslovanja organizacij v javnem in zasebnem sektorju. Cilj empiričnega dela diplomskega dela je analiza učinkovitosti in uspešnosti poslovanja izbranega javnega zavoda. Na ta način se predstavi izzive pri uporabi metod za spremljanje učinkovitosti in uspešnosti poslovanja organizacij v javnem sektorju na konkretnem praktičnem primeru. Z analizo Goriške knjižnice Franceta Bevka je bilo potrjeno, da je izbrani javni zavod v obdobju 2018–2022 posloval učinkovito in delno uspešno. Diplomsko delo predstavlja poslovanje Goriške knjižnice Franceta Bevka in služi kot vpogled v njeno delovanje.
Ključne besede
javni sektor;javna služba;učinkovitost;uspešnost;kazalniki učinkovitosti in uspešnosti;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FU - Fakulteta za upravo |
Založnik: |
[M. Gostić] |
UDK: |
330.526.34:658.14(497.4)(043.2) |
COBISS: |
232199939
|
Št. ogledov: |
89 |
Št. prenosov: |
49 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Analysis of the financial indicators of the selected public institution |
Sekundarni povzetek: |
This thesis presents the specificities and challenges of measuring and monitoring performance and efficiency in the public sector, primarily to provide an economic or non-economic public service. Unlike the private sector, the pursuit of profit in the public sector in subsidiary to satisfying citizens' needs. The thesis aims to analyze the performance and efficiency of the France Bevk Public Library in Nova Gorica in 2018-2022. The analysis will help to determine whether the public institution has (in)efficiently and (in)effectively operated in the analyzed period and in which areas improvements are needed. The objective of the theoretical part is to define public services, forms and methods of financing, to present the public institution, and to get acquainted with its characteristics. The theoretical background and methods for measuring efficiency and business performance are presented below. This is followed by a definition of the financial indicators used to measure efficiency and effectiveness (economy or cost-effectiveness, profitability or rate of return, productivity or performance, solvency, investment, and financial ratios), which are used to assess the performance and efficiency of public and private sector organizations. The empirical part of the thesis aims to analyze the efficiency and effectiveness of the operations of a selected public institution. In doing so, it presents the challenges of applying methods of monitoring the efficiency and effectiveness of public sector organizations through a concrete practical case study. The analysis of the France Bevk Public Library in Nova Gorica confirmed that the selected public institution operated efficiently and partially effectively in the period 2018-2022. The thesis presents the performance of the library and serves as an insight into its operations. |
Sekundarne ključne besede: |
public sector;public service;efficiency;effectiveness;performance;efficiency and effectiveness indicators; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Študijski program: |
1000530 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za upravo |
Strani: |
XV, 47 str. |
ID: |
26155465 |