diplomsko delo
Ana Hrovat (Avtor), Stanislav Avsec (Mentor), Brina Kurent (Komentor)

Povzetek

V predšolskem obdobju gibalni razvoj igra zelo pomembno vlogo. Otrok prek gibanja raziskuje, zaznava in spoznava svet in okolico, v kateri živi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na gibalni razvoj in razvoj fine motorike ter tehniko in tehnično vzgojo v predšolskem obdobju. Tehnika v Kurikulumu za vrtce (Bahovec idr., 1999) ni opredeljena kot samostojno področje, vendar lahko zaznamo cilje znotraj ostalih področij, ki se navezujejo na tehniko in tehnično vzgojo. Namen diplomskega dela je bil izdelati in vpeljati tehniške dejavnosti, ki jih je mogoče postaviti v različne perspektive izvajanja. Ob tem smo želeli ugotoviti napredek na področju fine motorike. V empiričnem delu smo analizirali in predstavili rezultate spletnega vprašalnika, ki je bil poslan pedagoškim delavcem po slovenskih vrtcih. V spletnem vprašalniku je sodelovalo 115 strokovnih delavcev. Želeli smo ugotoviti, kako pogosto in kakšne dejavnosti izvajajo na področju fine motorike. Rezultati so pokazali, da pedagoški delavci redno izvajajo dejavnosti na področju finomotoričnega razvoja. Znotraj praktičnega dela smo v skupini otrok, starih dve do tri leta, preizkusili izdelane didaktične igrače, ki smo jih postavili v različne perspektive izvajanja. Vsako igračo smo preizkusili sede za mizo, na steni pred sabo in leže nad sabo. Opazovanje je potekalo individualno s pomočjo opazovalnega lista. Želeli smo raziskati otrokov finomotorični napredek v različnih perspektivah izvajanja. Iz rezultatov lahko sklepamo, da so otroci znotraj treh tednov izvajanja dejavnosti napredovali na finomotoričnem področju. Najbolje so se izkazali pri izvajanju dejavnosti sede za mizo.

Ključne besede

razvoj fine motorike;predšolsko obdobje;tehnika;tehnična vzgoja;didaktične igrače;pedagoški delavci;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Hrovat]
UDK: 373.2:159.946.4(043.2)
COBISS: 233302787 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 87
Št. prenosov: 12
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Developing fine motor skills through technical activities from different perspectives in preschool children aged 2-3 years
Sekundarni povzetek: In the preschool period, motor development plays a very important role. Through movement, children explore, perceive, and learn about the world and the environment they live in. In the theoretical part of the thesis, we focused on motor development and fine motor skills development, as well as technique and technical education in the preschool period. Technique, as defined in the Curriculum for Kindergartens (Bahovec et al., 1999), is not outlined as an independent area, but we can observe goals within other areas that are related to technique and technical education. The purpose of this thesis is to create and implement technical activities that can be approached from different perspectives. Through this, we want to assess progress in the field of fine motor skills. In the empirical part, we analyzed and presented the results of an online questionnaire that was sent to pedagogical workers in Slovenian kindergartens. The online questionnaire involved 115 professionals. We aimed to find out how often and what kind of activities they carry out in the field of fine motor skills. The results showed that educators regularly implement activities related to fine motor development. In the practical part, we tested the didactic toys we created with a group of children aged 2–3 years. We positioned the toys in various implementation perspectives. We tested each toy seated at a table, on a wall in front of them, and lying on their back. Observations were conducted individually with the help of an observation sheet. We wanted to investigate the child’s fine motor progress in different perspectives of implementation. From the results, we can conclude that children made progress in the fine motor field within three weeks of engaging in the activities. They performed best when carrying out activities seated at a table.
Sekundarne ključne besede: fine motor development;preschool period;technique;technical education;didactic toys;pedagogical workers;Grafomotorika;Predšolska vzgoja;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (61 str.))
ID: 26230436