diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V prvem delu smo predstavili zgodnje učenje naravoslovja v vrtcu, pomen učenja v naravi, njegov vpliv na otrokov razvoj ter učilnico na prostem. Prav tako smo predstavili gozdni ekosistem, značilnosti gozda tekom letnih časov, pomen gozda za človeka, varnost v gozdu in kako je gozd spodbudno učno okolje. Posvetili smo se tudi naravnim materialom v gozdu in igralnici, naravnim materialom in igračam ter dejavnostim, ki jih lahko izvedemo z naravnimi materiali. Drugi del je empirični, kjer smo uporabili ne eksperimentalno raziskovalno metodo, s katero smo po izkušnjah vzgojiteljev evalvirali razlike pogostosti uporabe gozdnih naravnih materialov v mestnih in podeželskih vrtcih glede na različna starostna obdobja in letne čase. V anketnem vprašalniku je sodelovalo 111 vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev. Na osnovi podatkov, pridobljenih s pomočjo spletne ankete, smo ugotovili, da podeželski in mestni vrtci uporabljajo gozdne naravne materiale pri igri in učenju ter da se med njimi pojavijo razlike glede na pogostost uporabe le-teh. Prav tako smo ugotovili, da prvo in drugo starostno obdobje uporablja gozdne naravne materiale in da med njimi ni bistvenih razlik. Pojavijo se le manjše razlike v pogostosti uporabe gozdnih naravnih materialov in v pogostosti uporabe le-teh na različnih površinah. Tekom celega leta večina vrtcev uporablja gozdne naravne materiale, le da je odstotek uporabe v toplejših letnih časih večji kot v hladnejših.
Ključne besede
diplomska dela;gozd;gozdni ekosistem;naravni materiali;predšolska vzgoja;mestni in podeželski vrtci;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
| Založnik: |
[L. Unger] |
| UDK: |
373.2.091.33-027.22:5(043.2) |
| COBISS: |
239223555
|
| Št. ogledov: |
0 |
| Št. prenosov: |
24 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Preschool teachers' experience with natural materials from the forest |
| Sekundarni povzetek: |
The diploma thesis is structured into a theoretical and an empirical section. The theoretical section explores early science education in kindergarten, the significance of nature-based learning and its impact on child development, as well as the concept of the outdoor classroom. Additionally, it delves into the forest ecosystem, detailing seasonal characteristics, the importance of forests to humans, safety considerations, and the forest's role as a stimulating learning environment. The section also examines natural materials found in forests and playrooms, as well as natural materials and toys, and outlining activities that utilize natural materials. The empirical section employs a non-experimental research method to assess the frequency of natural material use from forests in urban and suburban kindergartens, considering different age groups and seasons, based on the experiences of preschool teachers. A total of 111 preschool teachers and teaching assistants participated in the questionnaire survey. The data obtained from the online survey indicates that urban and suburban kindergartens use natural materials from the forest for learning and play; it also shows differences in the use frequency. Furthermore, both the first and second age group use natural forest materials and there was no significant difference. However, there are minimal differences concerning the utilization frequency of these materials as well as the use frequency on diverse surfaces. Most kindergartens incorporate natural forest materials year-round, with the usage being higher in warmer seasons than in the colder. |
| Sekundarne ključne besede: |
theses;forest;forest ecosystem;natural materials;preschool education;urban and suburban kindergartens;Predšolsko učenje in poučevanje;Pouk na prostem;Gozdna pedagogika;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 68 str.)) |
| ID: |
26348906 |