diplomsko delo
    	
    Povzetek
 
Uvod: Astma je ena izmed vodilnih kroničnih bolezni pri otrocih, kar lahko vpliva na
zmanjšano kakovost življenja in šolsko uspešnost. Slabo obvladovanje astme povečuje
tveganje za hospitalizacije, pogostejši obisk nujne medicinske pomoči ter odsotnost iz
šole. Astma v Sloveniji prizadene približno 14 % otrok. Posledično letno povzroči več kot
14 milijonov zamujenih šolskih dni po svetu in povzroča visoke stroške zdravljenja. Kljub
napredku pri zdravljenju bolezni in dostopnosti učinkovitih zdravil, še vedno obstajajo
razlike v zdravstvenih izidih, predvsem zaradi škodljivih okoljskih dejavnikov, ki vplivajo
na patogenezo astme. Namen: Raziskati vlogo šolske medicinske sestre pri obvladovanju
astme pri otrocih. Cilj je predstaviti vlogo šolske medicinske sestre pri obvladovanju astme
pri otrocih ter opisati potek zdravstveno vzgojnega dela z otroki z astmo. Metode:
Uporabljena je deskriptivna metoda pregleda slovenske in tuje literature. Iskanje literature
je potekalo v bazah PubMed/Medline, CINAHL, COBIB in Google Učenjak v obdobju od
junija do septembra 2023. Ključne besede so vključevale kombinacije pojmov astma,
otroci, šolska medicinska sestra, zdravstvena vzgoja in podpora. Vključitveni kriteriji so
bili prost dostop do člankov, strokovni in znanstveni članki, vsebinsko skladni z naslovom
in namenom diplome, ter članki v slovenskem ali angleškem jeziku, objavljeni od leta
2012 dalje. Rezultati: S pregledom literature smo ugotovili, da šolska medicinska sestra
predstavlja pomemben gradnik multidisciplinarnega tima obravnave astme pri otrocih.
Pomaga pri pripravi akcijskih načrtov, poučuje otroke, starše in šolsko osebje ter hitro
ukrepa v primeru poslabšanja bolezni. Poleg tega njena prisotnost prispeva k zmanjšanju
šolskih izostankov in boljšemu nadzoru nad boleznijo. Razprava in zaključek: Uvedba
šolske medicinske sestre v slovenskih šolah bi pomembno prispevala k izboljšanju zdravja
otrok, prepoznavanju zdravstvenih težav in izvajanju preventivnih programov. Šolska
medicinska sestra igra ključno vlogo pri sodelovanju med starši, učitelji in zdravstvenimi
strokovnjaki, kar bi zagotovilo celostno zdravstveno oskrbo in izboljšalo kakovost
življenja otrok z astmo.
    Ključne besede
 
diplomska dela;zdravstvena nega;astma;šolska medicinska sestra;otroci;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: | Slovenski jezik | 
        
        
            | Leto izida: | 2025 | 
            
        
        
            | Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo | 
            
        
            | Organizacija: | UL ZF - Zdravstvena fakulteta | 
        
            | Založnik: | [N. Gnezda] | 
   
        
            | UDK: | 616-083 | 
   
        
        
            | COBISS: | 238270979   | 
        
        
  
        
            | Št. ogledov: | 158 | 
        
        
            | Št. prenosov: | 35 | 
        
        
            | Ocena: | 0 (0 glasov) | 
        
            | Metapodatki: |                       | 
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: | Angleški jezik | 
        
        
            | Sekundarni naslov: | ǂThe ǂrole of the school nurse in children with asthma | 
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: | Introduction: Asthma is one of the leading chronic diseases in children and can
significantly affect quality of life and academic performance. Poor asthma control
increases the risk of hospitalizations, more frequent visits to emergency medical services,
and school absenteeism. In Slovenia, asthma affects approximately 14% of children.
Globally, it accounts for more than 14 million missed school days annually and contributes
to high healthcare costs. Despite advancements in treatment and access to effective
medications, disparities in health outcomes persist, mainly due to harmful environmental
factors that influence the pathogenesis of asthma. Purpose: To explore the role of the
school nurse in managing asthma in children. Objective: To present the role of the school
nurse in asthma management and describe the process of health education work with
children with asthma. Methods: A descriptive literature review of Slovenian and
international sources was conducted. Literature was searched in PubMed/Medline,
CINAHL, COBIB, and Google Scholar databases between June and September 2023.
Keywords included combinations of the terms asthma, children, school nurse, health
education, and support. Inclusion criteria were open access, scholarly and professional
relevance to the thesis topic, and publication in Slovene or English from 2012 onward.
Results: The literature review showed that the school nurse is a vital member of the
multidisciplinary team for asthma management in children. The nurse helps develop action
plans, educates children, parents, and school staff, and responds quickly in the event of
asthma exacerbations. Moreover, the nurse’s presence contributes to reduced school
absenteeism and improved asthma control. Discussion and Conclusion: The introduction
of school nurses in Slovenian schools would significantly contribute to improving
children's health, identifying health problems early, and implementing preventive
programs. The school nurse plays a key role in fostering collaboration among parents,
teachers, and healthcare professionals, thereby ensuring comprehensive care and
improving the quality of life for children with asthma. | 
        
        
            | Sekundarne ključne besede: | diploma theses;nursing care;asthma;school nurse;children; | 
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): | Diplomsko delo/naloga | 
        
        
            | Študijski program: | 0 | 
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Komentar na gradivo: | Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za zdravstveno nego | 
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: | 22 str. | 
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: | 26508925 |