ǂan ǂefficiency analysis
Povzetek
Higher education (HE) is a significant factor in a country’s economic
prosperity and plays a vital role in addressing sustainability issues and
actively promoting sustainable development. While many EU member
countries have well-developed education systems in terms of rankings and
SDGs’ attainment, little is known about the progress of other European
countries. The goal of this research is to estimate the efficiency of higher
education in the attainment of Sustainable Development Goals (SDGs) in
40 European countries. The method used to estimate efficiency is Data
Envelopment Analysis (DEA) with output-orientation and variable returns
to scale approach. In the final model specification, two input variables and
one output variable are used. Results indicate that the average technical
efficiency of the 40 European countries is relatively high and equal to 0.94.
Nine countries emerge as fully efficient in achieving SDG 4 with a coefficient
equal to 1. The four largest higher education systems achieved an aboveaverage efficiency score of 0.97 or higher. Six countries are recognized as
the worst performing. However, more analysis is necessary to examine the
sources of inefficiency in the worst-performing countries. Due to specific data
limitations indicated in this research, it remains a challenge to evaluate the
precise impact of higher education and its contribution to SDGs.
Ključne besede
sustainable development goals (SDGs);higher education;data envelopment analysis;SDG4;European countries;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
UDK: |
378:502.131.1(4) |
COBISS: |
195277059
|
ISSN: |
0547-3101 |
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
5 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Cilji trajnostnega razvoja in visoko šolstvo |
Sekundarni povzetek: |
Visokošolsko izobraževanje (VŠ) je pomemben dejavnik ekonomske blaginje države in ima ključno vlogo pri reševanju
vprašanj trajnosti in dejavnem spodbujanju trajnostnega razvoja. Medtem ko imajo številne države članice EU dobro
razvite izobraževalne sisteme v smislu uvrstitev in doseganja ciljev trajnostnega razvoja, je o napredku drugih evropskih
držav znanega malo. Cilj te raziskave je oceniti učinkovitost visokega šolstva pri doseganju ciljev trajnostnega razvoja v 40
evropskih državah. Metoda, uporabljena za oceno učinkovitosti, je analiza ovojnice podatkov (DEA) z izhodno usmerjenostjo
in pristopom variabilnih donosov obsega. V končni specifikaciji modela sta uporabljeni dve vhodni spremenljivki in ena
izhodna spremenljivka. Rezultati kažejo, da je povprečna tehnična učinkovitost 40 evropskih držav razmeroma visoka in
znaša 0,94. Devet držav je popolnoma učinkovitih pri doseganju četrtega cilja trajnostnega razvoja s koeficientom, ki je
enak 1. Štirje največji visokošolski sistemi so dosegli nadpovprečno stopnjo učinkovitosti, ki znaša 0,97 ali več. Šest držav
je prepoznanih kot najmanj učinkovitih. Vendar je treba opraviti več analiz, da bi preučili vire neučinkovitosti v državah z
najslabšimi rezultati. Zaradi specifičnih podatkovnih omejitev, navedenih v tej raziskavi, ostaja izziv oceniti natančen učinek
visokega šolstva in njegov prispevek k ciljem trajnostnega razvoja. |
Sekundarne ključne besede: |
visoko šolstvo;trajnostni razvoj;učinkovitost;Evropa; |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 12-23 |
Letnik: |
ǂVol. ǂ69 |
Zvezek: |
ǂno. ǂ3 |
Čas izdaje: |
2023 |
DOI: |
10.18690/10.2478/ngoe-2023-0014 |
ID: |
26525646 |