magistrsko delo

Povzetek

Slovenija se tako kot mnoge druge države Evropske unije sooča z izzivom priseljevanja. Magistrsko delo predstavlja slovensko integracijsko politiko, del katere je tudi integracija na področju izobraževanja. Na šolskem področju pomeni integracija vključevanje, ki zahteva enostransko prilagajanje učenca šolskemu sistemu, inkluzija pa predpostavlja prilagoditev sistema učencu, zato je treba kakovostne pedagoške prakse pri vključevanju vseh učencev, tudi učencev priseljencev, iskati znotraj koncepta inkluzije. Koncept inkluzivne šole vključuje tudi načelo medkulturnosti, ki naj se udejanja na različnih področjih medkulturnega delovanja. Od vsake šole je odvisno, ali bo vzpostavila medkulturno šolsko okolje, v katerem so medkulturni stiki nekaj vsakdanjega, na kulturno, jezikovno in etnično raznolikost pa se gleda kot na možnost bogatitve šolskega prostora. Pri uspešnem vključevanju učencev priseljencev je ključna vloga učitelja kot oblikovalca in usmerjevalca pedagoškega procesa, velik pomen pa ima tudi dobro sodelovanje šole s starši učencev priseljencev. Magistrsko delo je osredotočeno na otroke priseljence prve generacije, ki niso rojeni v Sloveniji in katerih materni jezik ni slovenščina ter so po priselitvi v Slovenijo vključeni v osnovnošolski vzgojno-izobraževalni sistem. Učenci priseljenci sodijo med ranljive skupine učencev, zato potrebujejo posebno skrb in pozornost tako pri samem vključevanju v osnovno šolo kot tudi med šolanjem. Šolska zakonodaja učencem priseljencem omogoča, da se v osnovno šolo vključijo pod enakimi pogoji kot drugi učenci. Otroci priseljenci so po priselitvi vključeni v redne razrede osnovne šole in ob tem deležni nekaterih oblik podpore. Kljub določeni podpori ta učencem priseljencem ne zagotavlja enakih možnosti za optimalni razvoj, kot je zapisano v zakonodajnih dokumentih. V empiričnem delu je predstavljena študija primera osnovne šole in njeno reševanje problematike vključevanja učencev priseljencev, in sicer z vidika pedagoških delavcev, učencev priseljencev in staršev priseljencev. Kvalitativna raziskava pokaže, da na obravnavani šoli vključevanje učenca priseljenca poteka na več področjih, saj se pedagoški delavci zavedajo, da ti učenci potrebujejo več pomoči. Učenci so deležni številnih oblik podpore in prilagoditev, šola pa daje velik pomen socialnemu vključevanju, spodbuja sodelovanje s starši učencev priseljencev in sodeluje pri različnih projektih ter z različnimi lokalnimi organizacijami. Z razvijanjem medkulturnosti vključujejo vse, ki so vpleteni v pedagoški proces: vse učence, tako učence priseljence kot tudi preostale učence, pedagoške delavce in starše (priseljence). Rezultati raziskave tako potrjujejo, da je vključevanje učencev priseljencev uspešnejše in učinkovitejše, če dejavnosti potekajo na različnih področjih in so med seboj povezane. Vendar pa je iniciativa same šole nezadostna. Da bo vključevanje učencev priseljencev bolj uspešno, je treba uvesti spremembe na institucionalni ravni: sprememba zakonodaje, izobraževanje učiteljev in sprememba učnih načrtov.

Ključne besede

integracija;inkluzija;medkulturnost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Glogovčan]
UDK: 373.3-314.117-054.52(043.2)
COBISS: 10610505 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 103
Št. prenosov: 19
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Sucessfull inclusion of immigrant pupils into primary school
Sekundarni povzetek: Just like many other European Union countries, Slovenia has been coping with the challenge of immigration. The thesis describes Slovenian integration policy, a part of which is also integration in the area of education. In terms of education, integration means the pupil alone has to adjust to the school system, whereas inclusion suggests adjusting the system to the pupil. Consequently, good pedagogical practices that would integrate all students, including immigrant pupils, should be found within the concept of inclusion. The inclusive school concept also includes the multiculturalism principle, which should be realized in different areas of multicultural activity. Each school decides whether it will establish a multicultural school environment, where multicultural contacts are part of everyday life, while cultural, linguistic and ethnical variety is regarded as an opportunity to enrich the school area. Teachers play a key role in successful integration of immigrant pupils as they design and direct the pedagogical process. Good cooperation of school with immigrant pupils’ parents is also of great importance. The thesis focuses on immigrant children of the first generation who were not born in Slovenia, whose mother tongue is not Slovenian and who have entered the primary education system after immigrating to Slovenia. Since immigrant pupils are a vulnerable group of pupils, they need special attention not only during the integration into primary school but during the entire period of schooling. School legislation enables immigrant pupils to enter primary school under the same conditions as their native peers. After immigration they go to regular primary school forms and get different kinds of support. However, despite the fact that immigrant pupils receive some support, the latter does not ensure them equal opportunities for optimal development provided for in the legislation. The empirical part of the thesis is a study of a primary school and its dealing with the problem of immigrant pupils’ integration from the point of view of pedagogical workers, immigrant pupils and the parents of immigrant children. The qualitative research shows that the school in question organizes a pupil’s integration in several areas, as the pedagogical workers are aware of additional help the pupils need. Pupils get numerous ways of support and adjustments. The school stresses the importance of social integration, encourages cooperation with immigrant parents, and takes part in various projects and with different local organisations. Through development of multiculturalism, school includes everyone involved in a pedagogical process: all pupils, i.e. immigrant and other pupils, pedagogical workers and immigrant parents. Research results thus confirm that immigrant pupils’ integration is more successful and efficient if activities are performed in different areas and in connection with one another. Still, the school’s initiative is not enough. In order to make immigrant pupils’ integration more successful, changes are required at the institutional level: change of legislation, teachers’ education and change of syllabus.
Sekundarne ključne besede: pupil;immigrant;učenec;priseljenec;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak.
Strani: 108 str.
ID: 26531795