študija obiskovalcev
Ina Olup (Avtor), Andreja Trdina (Mentor)

Povzetek

V zaključni nalogi smo pristopili k raziskovanju presečišč med glasbo in turizmom skozi reprezentacije glasbenih muzejev, ki v zadnjih letih postajajo vse prepoznavnejši in s tem legitimno polje dediščinske prakse. Osredotočili smo se na glasbene muzeje kot medije in kreatorje kolektivnega spomina, ki skozi muzejske reprezentacije pomembno oblikujejo spomin družbe, pri čemer moramo obiskovalce muzejev vselej razumeti kot aktivne soustvarjalce pomenov muzejskih reprezentacij, saj skozi različna branja interpretirajo muzejske zbirke. V raziskavi se osredinimo na muzej narodnozabavne glasbe oziroma muzejsko zbirko Štirih kovačev v Slovenj Gradcu, kjer sprva skozi multimodalno analizo zbirke prepoznavamo glavne pomene, ki jih muzejske zbirka komunicira: tradicijo kovaštva, minevanje časa in nostalgijo po starih časih ter kulturno identiteto koroške regije. Nato smo izvedli študijo občinstva, da bi prepoznali, kako te muzejske reprezentacije berejo mlajši obiskovalci, ki niso primarno občinstvo tovrstnih muzejev. Skozi tematsko analizo empiričnega materiala, ki smo ga zbrali s fokusnimi skupinami, smo prepoznali prevladujoča razumevanja narodnozabavne glasbe med mladimi, vtise ogleda in posamična branja zbirke. Zaznavanje pogajalskega branja podkrepi teoretične okvire, da je občinstvo aktivno in bere reprezentacije glede na lastne življenjske izkušnje, hkrati pa prevladujoča dominantna branja obiskovalcev potrjujejo, da muzejska zbirka Štirih kovačev uspešno komunicira želene pomene občinstvu. Ugotovitve nakazujejo na pomembnost glasbe kot kulturnega produkta destinacije in njenega pomena pri povezovanju skupnosti, spominjanja in krepitve narodne ter kulturne identifikacije občinstva, ter priložnosti za razširitev raziskovalnih okvirjev znotraj študij popularne glasbe v Sloveniji na glasbene muzeje.

Ključne besede

slovenska narodnozabavna glasba;muzejska zbirka;ansambel Štirje kovači;reprezentacije;študija obiskovalcev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FT - Fakulteta za turizem
Založnik: [I. Olup]
UDK: 338.483.12:069:784.69(497.4)(043.2)
COBISS: 247408387 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The museum of folk-pop music as a media and a place of memory
Sekundarni povzetek: In our final thesis, we approached the exploration of the intersections between music and tourism through the representations of music museums, which have become increasingly recognizable in recent years and thus a legitimate field of heritage practice. We focused on music museums as media and creators of collective memory, which significantly shape the memory of society through museum representations, whereby museum visitors must always be understood as active co-creators of the museum representation meanings, as they interpret museum collections through different readings. The research focuses on the folk music museum or the Štirje kovači ensemble museum collection in Slovenj Gradec, where we initially identify the main meanings communicated by the museum collection through a multimodal analysis of the collection: the tradition of blacksmithing, the passing of time and nostalgia for the old days, and the cultural identity of the Carinthian region. We then conducted an audience study to identify how these museum representations are read by younger visitors, who are not the primary audience of such museums. Through a thematic analysis of the empirical material collected through focus groups, we identified the dominant understandings of folk music among young people, impressions of the tour, and individual readings of the collection. The perception of negotiated reading supports the theoretical framework that audiences are active and read representations according to their own life experiences, while the prevailing dominant readings of visitors confirm that the Štirje kovači museum collection successfully communicates the desired meanings to the audience. The findings indicate the importance of music as a cultural product of the destination and its significance in connecting communities, remembering and strengthening the national and cultural identification of the audience, and the opportunity to expand research frameworks within popular music studies in Slovenia to music museums.
Sekundarne ključne besede: slovenian folk-pop music;museum collection;Štirje kovači ensemble;representations;visitor study;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za turizem
Strani: 66 str.
ID: 26570346
Priporočena dela:
, Slovenske narodnozabavne zasedbe na družbenih omrežjih
, kritična analiza diskurzov in praks dediščinskih vratarjev v Sloveniji in slovenskih diasporah