študija primera portala Planet Siol.net
Ana Kenk (Avtor), Monika Kalin Golob (Mentor)

Povzetek

Poročevalska besedila v tradicionalnih medijih razumemo kot končna, nespremenljiva. Splet z vsemi svojimi razsežnostmi omogoča hitre in dolgoročno nevidne spremembe novinarskih prispevkov in njihovih naslovov, ki jih v spletnih medijih pogosto izkoristijo za pridobivanje bralcev, za pridobivanje klikov. V magistrskem delu analiziramo spremembe naslovov na naslovnici portala Siol.net s stališča funkcij naslovov po Korošcu (1998), preučujemo novinarske jezikovne izbire in raziskujemo objektivne stilotvorne dejavnike, ki na te spremembe vplivajo. S primerjalno jezikovnostilno analizo je obravnavanih 466 naslovov, 261 arhivskih in njihovih 205 sprememb na naslovnici. Naslovi na naslovnici imajo večinoma pozivno-pridobivalno funkcijo, so pretežno glagolski, nemalokrat interpunkcijski, daljši kot v časopisih, saj na spletu skoraj ni prostorske omejitve, in pogosto klikolovni. Bralce privabljajo tudi s tehničnim avtomatizmom na koncu naslova, ki jih vabi h kliku zaradi fotografij ali video vsebine v prispevku. Želja po kliku in posledično oglaševalcih je postala najpomembnejši objektivni stilotvorni dejavnik pri oblikovanju naslovov na naslovnici, saj visoka klikanost prispevkov pomeni večje zanimanje oglaševalcev, ti pa v medij prinašajo denar, da ta lahko deluje.

Ključne besede

spletni naslovi;klikolovniki;stilistika poročevalstva;naslovi na naslovnici;portal Siol.net;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [A. Kenk]
UDK: 070:81'38(043.2)
COBISS: 244180483 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 85
Št. prenosov: 11
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Headlines in online media: a case study of the portal Siol.net
Sekundarni povzetek: In traditional media news texts are understood as final, unchangeable. The internet, with all its dimensions, enables quick and on the long-term invisible changes to the titles of journalistic articles, which are often used in online media to attract readers and to obtain clicks. In this master's thesis, we analyze the changes in the titles on the front page of the Siol.net portal from the point of view of the functions of titles according to Korošec (1998), we study the journalistic language choices and investigate the objective stylistic factors that influence these changes. A comparative linguistic-stylistic analysis is conducted on 466 titles, 261 archival and their 205 changes on the front page. Titles on the front page mostly have an exclamatory-acquiring function, are predominantly verb-based, often punctuational, longer than in newspapers, since there are almost no spatial restrictions on the internet, and are often click-baiting. Readers are also attracted by technical automatism at the end of the title, which invites them to click because of the photos or video content in the article. The desire for clicks and, consequently, advertisers has become the most important objective stylistic factor in designing headlines on the front page, as high click-through rates for articles mean greater interest from advertisers, who in turn bring money to the medium so that it can operate.
Sekundarne ključne besede: online headlines;clickbaits;reporting styles;headlines on the front page;portal Siol.net;Mediji;Poročanje (novinarstvo);Stilistika (jezikoslovje);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (132 str.))
ID: 26733392