magistrsko delo
Katja Sirk (Avtor), Tatjana Hodnik Čadež (Mentor), Karmen Pižorn (Komentor)

Povzetek

Večjezičnost je v sodobni družbi izjemno pomembna, saj ne omogoča le lažjega sporazumevanja med posamezniki iz različnih jezikovnih in kulturnih okolij, temveč tudi spodbuja strpnost, spoštovanje, medsebojno razumevanje ter razvija kognitivne sposobnosti. Zgodnje učenje tujih jezikov pozitivno vpliva na delovanje možganov, izboljšuje spomin in olajšuje učenje drugih predmetov. Ker je cilj Evropske unije, da bi vsak odrasel prebivalec obvladal vsaj tri jezike (M + 2), je ključnega pomena, da se učenje začne že zgodaj ob prihodu v šolo. Zato je Evropska komisija določila zgodnje učenje tujih jezikov kot zelo pomembno področje ukrepanja. Temu ukrepu se je pridružila tudi Slovenija, saj je s šolskim letom 2016/17 znižala starostno obdobje učenja za dve leti (iz 4. v 2. razred) in leta 2024 še za leto dni, tako da je sedaj prvi tuji jezik obvezen predmet za vse učence od 1. razreda dalje. Učni načrt za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje predvideva povezovanje tujega jezika in drugih predmetnih področij, kar najbolje zaobjema didaktični pristop vsebinsko in jezikovno integriranega učenja (VJIU ali ang. CLIL). Ta povezuje jezik in nejezikovne vsebine, v našem primeru matematiko. Magistrsko delo obravnava vključevanje matematičnih vsebin v pouk angleščine v petem razredu. Pri tem smo izhajali iz ciljev pouka obeh predmetov in didaktičnega pristopa vsebinskega in jezikovno integriranega učenja (VJIU). Izhajajoč iz koncepta VJIU v magistrskem delu povezujemo angleščino kot tuji jezik in poučevanje nejezikovnega predmeta matematiko. Z magistrskim delom smo želeli preveriti didaktični pristop povezovanja matematičnih vsebin v pouk angleščine po konceptu VJIU in izvesti ter analizirati izvedeni pristop povezovanja matematičnega sklopa merjenje in pouk angleščine. Vzorec v akcijski raziskavi, s katero smo proučevali raziskovalni problem, je vključeval 22 učencev in učenk. Izvedenih je bilo pet šolskih ur pouka v angleščini z matematičnim sklopom merjenja, v katerega smo vključiliu naslednje količine: denar, čas, dolžino in maso.

Ključne besede

tuji jezik;VJIU;peti razred;merjenje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Sirk]
UDK: 51:373.3(043.2)
COBISS: 242618627 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 120
Št. prenosov: 20
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Integrating mathematical content into the English language through CLIL in the fifth grade
Sekundarni povzetek: Plurilingualism is crucial in modern society as it facilitates communication among individuals from diverse linguistic and cultural backgrounds. It promotes tolerance, respect, mutual understanding, and enhances cognitive abilities. Early foreign language learning positively impacts brain function, boosts memory, and aids in the acquisition of other subjects. The European Union aims for every adult to speak at least three languages (the mother tongue plus two others), making it essential for language learning to start early in schools. The European Commission has therefore prioritized early foreign language education. Slovenia has joined this initiative by lowering the age at which foreign languages are taught, reducing it by two years (from 4th to 2nd grade) in the 2016/17 school year, and by another year in 2024. Consequently, the first foreign language is now a compulsory subject for all pupils starting from 1st grade. The curriculum for the first stage of education promotes the integration of foreign languages with other subject areas, best achieved through the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach. This method combines language instruction with content from non-language subjects, in this case, mathematics. The master's thesis examines how to integrate mathematical content into fifth-grade English lessons. Our research is based on the objectives of both subjects, along with the didactic approach of CLIL. Specifically, the thesis connects English as a foreign language with the non-language subject of mathematics. We aimed to test the didactic approach of merging mathematical content into English lessons using the CLIL concept and to implement and analyze the integration of the mathematical unit on "measurement" within English lessons. The action research sample consisted of 22 students. Over five hours of English lessons, we incorporated the mathematical unit on measurement, covering quantities such as money, time, length, and mass.
Sekundarne ključne besede: mathematics;foreign language;CLIL;fifth grade;measurem;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Matematika;Angleščina;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (70 str.))
ID: 26802413