učna tema elektrika
Marija Murn (Avtor), Jerneja Pavlin (Mentor)

Povzetek

Pri učenju z raziskovanjem učenci aktivno sodelujejo pri oblikovanju znanja, saj z načrtovanjem in izvajanje poštenih poskusov razvijajo razumevanje naravoslovnih pojavov. Učenje z raziskovanjem omogoča postavljanje raziskovalnih vprašanj in iskanje odgovorov nanje. V magistrskem delu je obravnavano vključevanje učenja z raziskovanjem pri učni temi elektrika v 4. razredu osnovne šole. Učenci se s pojmom elektrika srečajo pri predmetu naravoslovje in tehnika, kjer spoznavajo električno silo kot silo na daljavo, dokazujejo, da nekatere snovi prevajajo električni tok, druge pa ne, sestavljajo preprost električni krog ter razlagajo vlogo posameznih sestavnih delov v električnem krogu in pomen stikala. Prav tako opisujejo porabnike električnega toka in vzroke nesreč pri ravnanju z električnimi napravami, obenem pa se seznanjajo z načini varovanja zdravja ter življenja pred nesrečami z elektriko. Pri pouku se poudarjata tudi naravoslovno- -znanstveno raziskovanje in interpretacija podatkov ter dokazov, kar prispeva h krepitvi naravoslovne pismenosti učencev. V empiričnem delu je bilo raziskovano, kako se učenje z raziskovanjem odraža v napredku znanja o elektriki, kako vpliva na razvoj spretnosti načrtovanja raziskav pri učencih 4. razreda osnovne šole ter ali se po izvajanju učenja z raziskovanjem spremeni zanimanje učencev za pouk naravoslovja. Raziskava je bila izvedena v okviru osmih šolskih ur z 12 učenci 4. razreda mestne osnovne šole. Učenci so pred izvajanjem eksperimentalnih dejavnosti rešili predpreizkus znanja, sodelovali pri eksperimentalnem pouku z raziskovanjem in nato rešili popreizkus znanja. Pred in po eksperimentalnem delu so izpolnjevali vprašalnik o zanimanju za naravoslovje, ob koncu pa še vprašalnik o vrednotenju učenja z raziskovanjem. Rezultati raziskave kažejo, da predznanje o elektriki ni bistveno vplivalo na interes učencev za raziskovanje, prav tako se zanimanje do predmeta naravoslovje in tehnika ni spremenilo. Večina učencev je po raziskovalnem delu napredovala v znanju o elektriki in v spretnostih načrtovanja, izvajanja ter vrednotenja raziskovalnega dela. Odgovori učencev na vprašalniku o vrednotenju učenja z raziskovanjem kažejo, da jim je bilo raziskovanje zanimivo in jih je vzpodbudilo k raziskovanju tudi doma. Več kot polovica učencev je menila, da so napredovali pri načrtovanju poskusov, pripravljanju pripomočkov in zapisovanju rezultatov. Magistrsko delo je v pomoč učiteljem, ki bi želeli k pouku vpeljati elemente raziskovalnega pouka pri učni temi elektrika pri predmetu naravoslovje in tehnika.

Ključne besede

naravoslovje in tehnika;raziskovalni pouk;elektrika;načrtovanje raziskave;zanimanje učencev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Murn]
UDK: 373.3:537(043.2)
COBISS: 243142659 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 99
Št. prenosov: 22
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Teaching with inquiry-based learning in science and technology for 4th grade
Sekundarni povzetek: In inquiry-based learning, students actively participate in the construction of knowledge, as they develop an understanding of scientific phenomena through planning and conducting fair tests. Inquiry-based learning allows for the formulation of research questions and the search for answers. This master's thesis examines the integration of inquiry-based learning in the topic of electricity in the 4th grade of primary school. Students encounter the topic of electricity in the subject Science and Technology, where they learn about electric force as a non-contact force, demonstrate that some materials conduct electric current while others do not, assemble a simple electric circuit, and explain the role of individual components and the importance of a switch in an electric circuit. They learn about the use of electricity, causes of accidents involving electrical devices, and ways to protect health and life from electrical hazards. Science classes emphasize scientific inquiry, data interpretation, and evidence-based reasoning, all of which contribute to the development of students’ scientific literacy. The empirical part of the thesis investigated how inquiry-based learning affects the advancement of knowledge about electricity, how it influences the development of research planning skills in 4th-grade students, and whether students’ interest in science changes after participating in inquiry-based learning. The research was conducted over eight school lessons with 12 students from the 4th grade of an urban primary school. Before the experimental activities, students completed a pre-knowledge test, participated in inquiry-based experimental classes, and then completed a post-knowledge test. Before and after the experimental part, they filled out a questionnaire about their interest in science, and at the end, they completed an evaluation questionnaire on inquiry-based learning. The results of the research show that prior knowledge of electricity did not significantly influence students' interest in research, nor did their interest in the subject Science and Technology change. Most students improved their knowledge of electricity and their skills in planning, conducting, and evaluating research work after the research activities. Students' responses to the questionnaire on the evaluation of inquiry-based learning indicate that they found research interesting and that it inspired them to explore also at home. More than half of the students believe they made progress in planning experiments, preparing materials, and recording results. The master's thesis serves as support for teachers who wish to introduce elements of inquiry-based learning into lessons on the topic of electricity in the subject Science and Technology.
Sekundarne ključne besede: science and technology;inquiry-based learning;electricity;research planning;student interest;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Naravoslovje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (63 str.))
ID: 26841950