diplomsko delo
Andreja Koder (Avtor), Črtomir Frelih (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu raziskujem koncept psihičnega avtomatizma v kontekstu likovnega pouka v osnovni šoli, kjer običajno prevladuje osredotočenost na strukturirano risbo. Učencem sem želela predstaviti drugačen pristop k Likovnemu motivu – brez kontrole zavesti. Namen dela je preveriti, kako se učenci odzovejo na nalogo, ki od njih zahteva spontano izražanje in odmik od prepoznavnega motiva. V teoretičnem delu opredeljujem pojem psihičnega avtomatizma in predstavljam umetniška gibanja, zgodovinski kontekst ter umetnike, ki so uporabljali to tehniko – s posebnim poudarkom na nadrealizmu. V praktičnem delu raziskujem lastno izkušnjo s tovrstnim ustvarjanjem v grafični tehniki mezzotinte, kjer sem se za pristnejši stik s psihičnim avtomatizmom odločila za risanje z zaprtimi očmi, s čimer sem skušala izključiti zunanje vplive. V pedagoškem delu sem ta pristop prenesla na delo z učenci, pri čemer smo uporabili tehniko kolagrafije. V empiričnem delu ugotavljam, da so učenci nalogo sprejeli pozitivno, jo uspešno izvedli, in da je metoda primerna za uporabo v osnovnošolskem likovnem pouku.

Ključne besede

psihični avtomatizem;kolagrafija;pouk likovne umetnosti;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Koder]
UDK: 7.037.5(043.2)
COBISS: 245358595 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 115
Št. prenosov: 24
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Psychic automatism
Sekundarni povzetek: This thesis explores the concept of psychic automatism in the context of art education in primary school, where the emphasis is typically placed on realism and structured drawing. The aim of the project is to examine how students respond to an assignment that requires spontaneous expression and a departure from recognizable motifs. The theoretical part defines the concept od psychic automatism and presents related artistic movements, historical context and key artists who employed this approach in their work—with a particular focus on Surrealism and its representatives. The practical part discusses my personal artistic exploration of the concept through the graphic technique of mezzotint, where I worked with my eyes closed to eliminate external distractions and deepen my engagement with psychic automatism. In the pedagogical part, I adapted this approach for use with students, using the technique of collagraphy instead. The empirical part concludes that students responded positively to the task, carried it out successfully, and that this method is suitable for primary school art classes.
Sekundarne ključne besede: psychic automatism;mezzotint;collagraphy;art education;Likovna vzgoja in izobraževanje;Mezzotinta;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Likovna pedagogika
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (49 str.))
ID: 26888422
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, art, for childrenʼs sake! At the crossroads of making, understanding and teaching visual art
, magistrsko delo