diplomsko delo
Eva Hlebš (Avtor), Mateja Dagarin Fojkar (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo preučuje uporabo angleščine v predšolskih ustanovah z osredotočenostjo na oddelke, v katerih so prisotni otroci s posebnimi potrebami. V zadnjih dveh desetletjih se je v Evropi močno uveljavilo prepričanje, da zgodnje vključevanje tujega jezika v izobraževalni proces prinaša številne prednosti, vključno z razvojem jezikovnih kompetenc in večkulturne zavesti. Ena izmed najbolj priporočenih metod je CLIL (ang. Content and Language Integrated Learning), ki združuje učenje vsebin in jezika ter omogoča naravno, igrivo in veččutno izpostavljenost tujim jezikom. Kljub številnim prednostim se pri uvajanju te metode v predšolske ustanove pojavljajo izzivi, še posebej, kadar gre za delo z otroki s posebnimi potrebami, katerih razvoj zahteva poseben pedagoški pristop. Delo raziskuje, kako strokovni delavci v enem od prilagojenih programov vrtcev uporabljajo angleščino pri delu z otroki s posebnimi potrebami in kakšni so razlogi za njeno (ne)uporabo. Osrednji del raziskave je namenjen vprašanju, kako pogosto in na kakšen način se angleščina vključuje v vsakodnevne dejavnosti, kot so igra, petje in ustvarjalne igre, ter kakšno je mnenje strokovnih delavcev o koristnosti te prakse za razvoj otrok. Raziskava prav tako preučuje izzive, s katerimi se srečujejo strokovni delavci pri vključevanju tujega jezika v predšolsko izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, ki imajo različne učne potrebe, kot so govorne in jezikovne motnje, težave pri koncentraciji ali senzorične motnje. Za zbiranje podatkov je bila uporabljena kvalitativna raziskovalna metoda, in sicer štirinajst strukturiranih intervjujev, ki omogočajo poglobljen vpogled v mnenje in izkušnje strokovnih delavcev. Raziskovalni vzorec vključuje strokovne delavce, kot so logopedi, fizioterapevti, delovni terapevti ter vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev, ki delajo v predšolskih ustanovah, v katerih se izvajajo prilagojeni programi za otroke s posebnimi potrebami (pet vzgojiteljic, šest pomočnic vzgojiteljic, logopedinja, fizioterapevtka in delovna terapevtka). Tematska analiza odgovorov je omogočila prepoznavanje ključnih izzivov pri uvajanju tujega jezika in prikazuje dejavnike, ki vplivajo na uspešnost te prakse v takih okoljih. Rezultati raziskave so pokazali, da strokovni delavci angleščino največkrat vključujejo v vsakodnevne dejavnosti, vendar se ta uporaba pogosto osredotoča predvsem na aktivnosti, kot so petje in igre. Pri tem se strokovni delavci soočajo z izzivi, kot so pomanjkanje usposobljenosti za poučevanje tujega jezika in primernega didaktičnega gradiva. Največ jih meni, da je uporaba angleščine koristna za otroke, vendar poudarjajo, da je ključnega pomena usklajenost uvajanja tujega jezika z razvojnimi potrebami otrok. Namen naloge je bil prispevati k boljšemu razumevanju, kako strokovni delavci vidijo pomen in smiselnost uporabe tujega jezika v predšolskih ustanovah, še posebej v oddelkih za otroke s posebnimi potrebami. Prav tako so bile prikazane možnosti za izboljšanje metodologije, usposabljanje vzgojiteljev ter zagotavljanje primernega didaktičnega gradiva, kar bi omogočilo enak dostop do učenja tujega jezika za vse otroke, ne glede na njihove specifične potrebe.

Ključne besede

otroci s posebnimi potrebami;zgodnje učenje tujega jezika;CLIL;angleščina v predšolskem obdobju;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [E. Hlebš]
UDK: 373.2(043.2)
COBISS: 246615811 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 76
Št. prenosov: 7
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Use of English in the special education needs section of the kindergarten
Sekundarni povzetek: The thesis explores the use of English in preschool institutions, with a focus on classrooms that include children with special needs. Over the past two decades, there has been a growing belief in Europe that the early introduction of a foreign language into the educational process offers numerous benefits, including the development of language competencies and multicultural awareness. One of the most recommended methods is CLIL (Content and Language Integrated Learning), which combines content and language learning and enables natural, playful, and multisensory exposure to foreign languages. Despite the many advantages, the implementation of this method in preschools poses challenges—especially when working with children with special needs, whose development requires a specialized pedagogical approach. This thesis investigates how professional staff in one of the adapted preschool programs use English in working with children with special needs and what the reasons are for its (non-)use. The central part of the research focuses on how frequently and in what ways English is incorporated into daily activities such as play, singing, and creative tasks, as well as on the opinions of professional staff regarding the usefulness of this practice for child development. The research also explores the challenges faced by professionals when incorporating a foreign language into preschool education for children with special needs, who may have speech and language disorders, attention difficulties, or sensory impairments. A qualitative research method was used, specifically fourteen structured interviews, which provided in-depth insight into the opinions and experiences of the professional staff. The sample included professionals such as speech therapists, physiotherapists, occupational therapists, preschool teachers, and teacher assistants who work in preschool institutions implementing adapted programs for children with special needs (five preschool teachers, six teaching assistants, one speech therapist, one physiotherapist, and one occupational therapist). Thematic analysis of the responses enabled the identification of key challenges in introducing a foreign language and revealed the factors that influence the success of such practices in these settings. The results showed that professionals most often integrate English into daily activities, though this use is typically limited to singing and playful tasks. Professionals often face challenges such as a lack of training in foreign language teaching and insufficient teaching materials. Most believe that using English is beneficial for children but stress that the introduction of a foreign language must be aligned with the children's developmental needs. The aim of the thesis was to contribute to a better understanding of how professional staff perceive the relevance and appropriateness of foreign language use in preschool institutions, especially in classrooms for children with special needs. The study also highlights possibilities for improving methodology, educator training, and the provision of appropriate teaching materials, which would ensure equal access to foreign language learning for all children, regardless of their specific needs.
Sekundarne ključne besede: children with special needs;early foreign language learning;CLIL;english language in preschool education;Predšolska vzgoja;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (58 str.))
ID: 27174942