Iza Cimerman (Avtor), Robert Sotler (Recenzent), Aljoša Lapanja (Mentor)

Povzetek

Uvod: Duševno zdravje je ključni vidik splošnega dobrega počutja. Znanje, s katerim lahko nudimo podporo osebi, ki se spopada s svojimi čustvenimi ali duševnimi težavami, je enako pomembno kot znanje prve pomoči pri telesnih poškodbah. Namen: Namen diplomskega dela je predstaviti razvoj in uporabnost programa laične prve pomoči na področju duševnega zdravja v svetu (Mental health first aid) in slovenskega programa (Psihološka prva pomoč), raziskati vsebino programa ter uporabljena orodja za pridobivanje znanja za nudenje pomoči, s pregledom literature ugotoviti učinke programa Mental health first aid na znanje, samozaupanje in namero za nudenje pomoči ter vpliv programa na stigmo in iskanje pomoči. Metode dela: Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela, ki je temeljila na pregledu znanstvene literature v angleškem jeziku. Literaturo smo zbirali s pomočjo ključnih besed preko oddaljenega dostopa v naslednjih bibliografskih bazah: EBSCO CHINAL, PubMed, ScienceDirect in Cobiss. Pri iskanju smo uporabili kombinacijo slovenskih ključnih besed »prva pomoč« IN »duševno zdravje« IN »usposabljanje« in angleških ključnih besed »mental health first aid« AND »mental health first aid training«. Za podporo teoretičnemu delu diplomskega dela je bil opravljen intervju odprtega tipa s sodelavko programa Psihološka prva pomoč (Nacionalni inštitut za javno zdravje). Rezultati: V analizo je bilo vključenih 12 člankov. Intervencije raziskovalnih skupin so pokrivale različne teme s področja duševnega zdravja. Zajele so starostno in kulturno raznolike skupine ljudi. Štiri raziskave so imele primerjalne skupine. Udeleženci raziskav so odgovarjali na vprašanja ob vstopu in takoj po končanem izobraževanju, nekatere raziskave so imele sledenje še po 3, 6, 12, 24 mesecih. Pri 10 raziskavah so uporabili vprašalnik učinkovitosti usposabljanja, ki je meril pridobljeno znanje, samozavest za uporabo smernic pomoči, družbeno distanciran odnos do duševnih bolezni in stigmo. En vprašalnik je spremljal znanje o stigmi povezani z duševnim zdravjem, en pa odzive na intervencije samomorilnih študentov. Pri vseh raziskavah so zbirali tudi demografske podatke in podatke o zadovoljstvu s tečajem. Razprava in zaključek: Uporabljene raziskave kažejo, da ima izobraževanje prve pomoči na področju duševnega zdravja pozitiven vpliv na povečanje znanja o duševnih težavah in čustvenih stiskah, na povečanje samozaupanja in namere za nudenje pomoči ter na zmanjšanje stigme in povečanje iskanja pomoči.

Ključne besede

diplomska dela;zdravstvena nega;prva pomoč;duševno zdravje;usposabljanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
Založnik: [I. Cimerman]
UDK: 616-083
COBISS: 252307715 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 75
Št. prenosov: 9
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Lay mental health first aid
Sekundarni povzetek: Introduction: Mental health is a crucial aspect of overall well-being. Knowledge to help and support a person dealing with mental health issues is as important as is the knowledge of first aid for physical injuries. Purpose: The aim of this thesis is to present the development and usefulness of the program of the first aid in the field of metal health in the world (Mental health first aid) and Slovenian program The psychological first aid (Psihološka prva pomoč), to explore the content of the program and the usage of appropriate tools to gain more skills in helping and to research the literature and define the effects of the Mental Health program on knowledge, selftrust and intent to offer help and its impacts on stigmatization. Methods: Descriptive work method was used that was based on the reviews of scientific literature in the English language and was found on-line via bibliographic databases such as EBSCO CHINAL, PubMed, ScienceDirect in Cobiss. Main keywords were in Slovene »prva pomoč«, »duševno zdravje«, »usposabljanje« and in English »mental health first aid« and »mental health first aid training«. In addition, an interview with a person that works in the program Psihološka prva pomoč (Nacionalni inštitut za javno zdravje) was made. Results: Twelve articles were included in the analysis. Research groups’ interventions covered different mental health areas including different age and cultural groups. Four researches included comparative studies. All included persons answered the questions at the beginning and after the end of the education, some of them answered also after 3, 6, 12 or 24 months. In ten researches, a training effectiveness questionnaire was used. This questionnaire measured knowledge, self-confidence in offering help guidelines, socially distanced attitude towards mental illness and the stigma. One questionnaire measured the knowledge on stigma in mental health and one other measured the feedbacks from suicidal students where intervention was needed. In all researches demographic data was collected and the data on satisfaction with the course. Discussion and conclusion: After the reviews it is concluded that the training of first aid in the field of mental health has a positive effect on gaining knowledge about mental health problems and emotional distress, on gaining self-confidence in using help and on reducing stigma and on raising seeking help.
Sekundarne ključne besede: diploma theses;nursing care;first aid;mental health;training;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Strani: 35 str., [4] str. pril.
ID: 27432808
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, poročilo o raziskavi