poetika skupnosti pod krinko kronologije dogodkov
Povzetek
Članek poskuša denaturalizirati nekatere zdravorazumske predpostavke, na katerih temelji obravnava odnosa med mediji in močjo ter med mediji in realnostjo. Te predpostavke so del novinarske samoidentitete. Avtorica ugotavlja, da je glavna naloga medijev "reprodukcija normalnosti" (inne realnosti) in obenem, da je žurnalizem bolj "poetika skupnosti" kot kronologija dogodkov. To pomeni, da zgodba o pribežnikih, na primer, vedno več pove o viziji ali kozmologiji "našega načina življenja" kot pa o pribežnikih, torej o tistem, o čemer govori. Je torej bolj poetika nacionalne Stvari kot pa kronika "pribežniške problematike". Ugotavlja, da ravno profesionalni kanon objektivnosti marginalizira argumentacijo kot obliko novinarskega upovedovanja. Ker zahteva po objektivnosti implicira odsotnost moralne tematizacije, se na ta način oblikuje potreba po implicitnem opredeljevanju. Želi pokazati, kako na ideološko strukturo "žurnalističnega polja" ni dovolj pogledati skozi vpletene interese (politične ali ekonomske), temveč predvsem kot na artikulacijo odnosa med vsaj še dvema vidikoma vpletenima v žurnalistično produkcijo: med profesionalno mitologijo in samopredstavo in popularno ideologijo/mitologijo, ki jo žurnalizem konstruira in reproducira.
Ključne besede
novinarstvo;množični mediji;subjekt;diskurz;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2001 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
UDK: |
070:316.75 |
COBISS: |
20490845
|
ISSN: |
0040-3598 |
Matična publikacija: |
Teorija in praksa
|
Št. ogledov: |
1149 |
Št. prenosov: |
280 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Neznan jezik |
Sekundarni naslov: |
Journalism as the poetics of community |
Sekundarni povzetek: |
This article engages with the constructionist conceptualizations of the relationship between media and power and media and reality. At the backdrop ofthe "illegal immigrant stories" it challenges some widely accepted assumptions of that relationship that are part of the journalistic self-identity and professional mythology. In the journalistic stories on the "Other" the central role of the media is the reproduction of normality (and not reality) and journalism is therefore more the "poetics of the community" as the "chronology of the reality". This means, that the stories on illegal immigrants, for example, are to a greater extent the representations of our vision of "our way of life" than the representations of the immigrant issue itself. The author argues how the professional canon of objectivity marginalises the argumentation in journalism and fosters other discursive forms of evaluation and moralization. The ideological structure of the "journalistic field" should be therefore, according to the author, considered as an articulation of not only the political or/and economic interests involved, but as the articulation of at least two additional dimensions involved in the journalistic production: the professional journalistic self-image and mythology of neutrality and objectivity and the popular ideology/mythology which is constructed and reproduced by journalism understood as a form of cultural practice. |
Sekundarne ključne besede: |
journalism;mass media;subject;discourse; |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 201-212 |
Letnik: |
ǂLet. ǂ38 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ2 |
Čas izdaje: |
mar.-apr. 2001 |
Ključne besede (UDK): |
science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;newspapers;the press;journalism;časniki;tisk;social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;sociology of culture;cultural context of social life;sociologija kulture; |
ID: |
36530 |