struktura komuniciranja v procesu raziskovanja javnega mnenja
Samo Uhan (Avtor)

Povzetek

V članku avtor kritično obravnava posebnosti anketne komunikacije. Ugotavlja, da ima anketni intervju hkrati značilnosti komunikacije vsakdanjega življenja in metodološko rigorozne, standardizirane konverzacije z namenom. Avtor ugotavlja, da dvojnost anketne komunikacije pomembno vpliva na veljavnost anketne meritve. Za oblikovanje odgovora z respondentove perspektive namreč ne zadošča semantično razumevanje raziskovalčevih zahtev, marveč mora oblikovati presežek pomena informacij in intenc raziskovalcev. V tem smislu se moramo posloviti od prepričanja o nevtralnosti instrumenta, s katerim objektivno beležimo reakcije respondentov. To velja še toliko bolj, če je abstraktnost problematike visoka in na ta način vstopa v ospredje respondentova psihična in simbolna strukturiranost.

Ključne besede

ankete;intervju;komunikacija;raziskovanje;Javno mnenje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 316.653
COBISS: 21908829 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0352-3608
Matična publikacija: Družboslovne razprave
Št. ogledov: 1043
Št. prenosov: 246
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The article critically discusses the special role of survey communication. It emphasizes the doubleness of survey communication. Namely, survey communication contains the elements of everyday conversation and the limitations of standardized interview at the same time. From the author's point the fact of doubleness has certain implications for the survey validity.For the respondent namely semantic comprehension of the researcher's directions is insufficient. The respondent has to shape excess meaning of information available to him. Accordingly we have to abandon the belief that instrument is a neutral stimulus which provokes a reaction that has only to berecorded objectively. This holds all the more so when the topic is highly abstract and thus penetrates to the forefront of the respondent's psychic and symbolic structulatization.
Sekundarne ključne besede: opinion poll;interview;communication;research;Public opinion;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 53-61
Letnik: ǂLet. ǂ18
Zvezek: ǂšt.ǂ41
Čas izdaje: december 2002
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;social psychology;socialna psihologija;
ID: 37014
Priporočena dela:
, struktura komuniciranja v procesu raziskovanja javnega mnenja
, preizkus uporabljenih merskih inštrumentov v okviru projekta Slovensko javno mnenje
, empirična tradicija teorije spirale molka
, sodobni socialnopsihološki pristopi k javnemu mnenju