Jan Makarovič (Avtor)

Povzetek

Max Weber je opredelil "duh kapitalizma" kot "tostransko askezo". Bistvo te askeze je sposobnost posameznika, da se v pričakovanju prihodnjega profita odpove sedanjim užitkom. Toda posameznikovo pričakovanje profita je seveda smiselno šele ob predpostavki, da se bodo tudi drugi posamezniki obnašali v skladu s pričakovanji, plačevali dolgove, držali obljube in podobno. Ta socialna dimenzija "duha kapitalizma" ostaja pri Webru v ozadju, čeprav jo srečamo že pri Albertiju, v renesančnih Firencah, c(lo stoletje pred nastopom protestantizma, ki naj bi bil po Webru vir "duha kapitalizma". Pomen te dimenzije postaja očiten prav danes, po razpadu komunističnih sistemov. Tako v Rusiji razpad komunizma in odprtost proti Zahodu nista rešila ekonomske krize, temveč sta jo celo še zaostrila. Ta paradoks si lahko razlagamo prav z erozijo socialnega kapitala, ki jo je povzročilo stoletje komunističnega totalitarizma. V Sloveniji so posledice odpiranja proti Zahodu v splošnem sicer diametralno obratne, vendar imamo tukaj opravka z nasprotujočimi si procesi, ki so podrobneje opisani v pričujočem tekstu. Značilno pa je tudi, da se pojavlja dandanes erozija socialnega kapitala celo v samem središču svetovnega kapitalizma - v ZDA. Ta problem je še tem bolj zaskrbljujoč spričo izzivov globalizacije. Sodobni svet potrebuje zato novo etiko, ki nadaljuje in nadgrajuje etiko "duha kapitalizma".

Ključne besede

Zaupanje;Etika;Človekove pravice;Kapitalizem;Slovenija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 32
COBISS: 23021917 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Št. ogledov: 847
Št. prenosov: 175
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Max Weber defined the "spirit of capitalism" as a "temporal asceticism". The point of this asceticism is ability of individual to renounce current pleasures in expectation of the future profit. However, the individual's expectation of profit is reasonable only with the presumption that everybody else will behave in accordance with expectations, paying debts, keeping their promises and the similar. This social dimension is in the background of Weber's work, although it can be found already in Alberti's work, in the renaissance Florence, the whole century before the rise of Protestantism, which was according to Weber the source of the "spirit of capitalism". The meaning of social dimension is becoming obvious just today after the fall of communist systems. In Russia for example, the fall of communism and openness to theWest have not solved economic crisis, on the contrary, it became even worse. This paradox can be explained with the erosion of social capital caused by a century of communist totalitarianism. The consequences of opening to the West are in Slovenia diametrically reverse, however we deal here with the contradictory processes, which are described in greater detail in the present article. However, the erosion of social capital is going on also in the centre of the world capitalism - in the USA. This question is even more problematic taking into account the challenges of globalisation. Contemporary world thus needs new ethics, which continue and surmounts the ethics of the "spirit of capitalism".
Sekundarne ključne besede: Trust;Ethics;Human rights;Capitalism;Slovenia;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: Str. 377-386, 474
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;politics;politika;politične vede;
ID: 37968
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo
, Fidel Castro
, prehod iz totalitarnega sistema v demokratični sistem