primer slovenskih trgovskih podjetij
Povzetek
V teoretičnem delu disertacije so predstavljena obstoječa raziskovalna spoznanja, ki se navezujejo na obravnavano tematiko in predstavljajo osnovo razumevanja fenomena. Kolaborativno vedenje, kot osnova tega pojava, in različni vidiki vzporejanja kolaboracije s koordinacijo ter kooperacijo predstavljajo osnovo za ožje ugotovitve v povezavi s pomenom integracije logistične funkcije s komplementarnimi funkcijami in izmed njih še posebno z marketinško funkcijo. Teoretični del disertacije se zaključi s spoznanji, da na nivo notranje integracije kolaborativno vedenje lahko vpliva; na kakšen način pa se ta vpliv izraža, pa sledi v raziskovalnem delu tega dela. V kvantitativnem raziskovalnem delu disertacije se preučuje, ali in kako nivo kolaborativnega vedenja vpliva na nivo notranje integracije med logistično ter marketinško funkcijo, kar predstavlja tudi osnovni del te disertacije. Raziskovanje se nadaljuje s tega vidika, kako razumevanje pristojnosti izvajanja aktivnosti zaposlenih v komplementarnem sektorju vpliva na nivo notranje integracije. Raziskovalni del disertacije temelji na raziskavi, ki seje izvajala na celotni populaciji triintridesetih slovenskih velikih podjetij, katerih dejavnost je opredeljena kot trgovina na drobno, razen z motornimi vozili. Analiza podatkov, zbranih z vprašalniki, je podala pozitivne povezave pri dveh hipotezah, pri eni pa potrditev ni bila mogoča. Izkazalo se je namreč, da nivo kolaborativnega vedenja pozitivno in linearno vpliva na nivo notranje integracije med logistično ter marketinško funkcijo. Za pozitivno se je izkazala tudi povezava med indikatorjem razumevanja, in sicer, če zaposleni v marketinški funkciji razumejo pristojnost izvajanja aktivnosti oziroma nalog zaposlenih v logistični funkciji, potem je nivo integracije teh dveh funkcij višji. Potrditev obratno usmerjene povezave ni bila mogoča, kar pomeni, če zaposleni v logistični funkciji razumejo pristojnost izvajanja aktivnosti oziroma nalog zaposlenih v logistični funkciji, potem nivo integracije teh dveh funkcij ni nujno višji, saj med tema spremenljivkama ni povezave.
Ključne besede
trgovinsko podjetje;trgovske družbe;vedenje;motiviranje;integracijski procesi;logistika;funkcije;oskrba;teorija;metodologija;raziskave;marketing;trženje;podjetje;trgovina;vprašalniki;kvantitativna analiza;zaposlenost;medosebni odnosi;Trgovska podjetja;Disertacije;Logistične verige;Marketinška logistika;Slovenija;Logistična oskrba;Integracijski procesi;Vedenje;Kolaboracija;Motivacija za uspešnost;Zaposleni;Logistični procesi;Trženjska funkcija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Celje |
Tipologija: |
2.08 - Doktorska disertacija |
Organizacija: |
UM FL - Fakulteta za logistiko |
Založnik: |
[D. Topolšek] |
UDK: |
658.788(043.3):339.187.6(497.4) |
COBISS: |
251132416
|
Št. ogledov: |
5545 |
Št. prenosov: |
448 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Collaborative behaviour as a facilitator for integration of logistic and its complementary function: the case of Slovene retailers |
Sekundarni povzetek: |
The theoretical part of doctoral thesis presents the existing research findings that refer to the topic and present the basis for understanding the phenomenon. Collaborative behaviour as a basis of this notion and various aspects of comparing collaboration with coordination and cooperation present the basis for more detailed assumptions concerning the importance of integrating logistic function with complementary functions and especially with the marketing function. In the last part of the theoretical part of doctoral thesis the findings are presented that the level of internal integration can influence the collaborative behaviour, the way in which this occurs or is expressed is the subject of the research part of the thesis. The quantitative research part of the thesis studies whether and to what extent collaborative behaviour influences the level of internal integration between logistic and marketing function and forms the basic part of this thesis. Furthermore, the research is conducted from the viewpoint of how understanding competences of implementing activities of employees in a complementary sector influences the level of internal integration. The research part of the thesis is based on a research that was conducted on the entire population of 33 Slovenian large companies, whose main activity is in retail, excluding motor vehicles. The data analysis was based on questionnaires and provided positive links for two hypotheses, whereas one could not be confirmed, as the level of collaborative behaviour had a positive and linear influence on the level of internal integration between the logistic and marketing function. Moreover, also positive was the link between the indicators of understanding, provided the employees from the marketing sector understood the competence of implementing activities or tasks of logisticians. In that case, the level of integration of these two functions was higher. The reverse link could not be confirmed, which means that if the employees from the logistic sector understood the competence of implementing activities in employees in a logistic function, the level of integration of these two function would not necessarily be higher, as these variables are not connected. |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Doktorska disertacija |
Komentar na gradivo: |
Univ. Maribor, Fak. za logistiko, Celje |
Strani: |
XIV, 197 str. |
Ključne besede (UDK): |
applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;communication and transport industries;accountancy;business management;public relations;komunikacije in transport;knjigovodstvo;poslovni menedžment;stiki z javnostjo;business management;administration;commercial organization;poslovni menedžment;administracija;komercialna organizacija;buying;purchasing;procurement;management of stock;kupovanje;nabava;upravljanje z zalogami;social sciences;družbene vede;economics;economic science;ekonomija;ekonomske vede;trade;commerce;international economic relations;world economy;trgovina;tržišče;marketing;general questions of trade and commerce;market;splošna vprašanja o trgovanju in trgovini; |
ID: |
7214 |